Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Saudijski princ izbacio ruskog oligarha s jahte vrijedne 400 miliona dolara

jahta

Saudijski princ je izbacio ruskog oligarha s jahte vrijedne 400 miliona dolara nakon što je jahtu kupio na licu mjesta.

Princ Mohammad Bin Salman Al Saud, zamjenik prijestolonasljednika je bio na odmoru u Francuskoj kada mu je zapala za oko luksuzna jahta Serena duga 134 metra.

On ju je na licu mjesta kupio i natjerao ruskog milijardera da se istog dana iseli, piše Daily Mail.

Ogromna jahta je svojevremeno bila među tri najveće na svijetu, tvrdi Forbes, iza 162,5 metara drugačke jahte Eclipse, vlasnika Chelseaja Romana Abramoviča i 140 metra dugačke “Ocean Victory” Viktora Rashikova, moćnog tajkuna u industriji čelika.

Prije dvije godine iznajmio ju je Bill Gates i njegova porodica i plaćali je sedmično pet miliona dolara.

Serena ima 15 soba, noćni klub, bioskop, stijenu za penjanje, bazen s morskom vodom, biblioteku, spa, sobu za podvodno razgledanje, teretanu i dva džakuzija.

Takođe ima dva mjesta za slijetanje helikoptera, hangar za helikopter, hangar za podmornicu i više bazena.

– Poznato je da ju je dizajnirao Reymond Langton, najekskluzivniji dizajner, pa se pretpostavlja da se radi o dizajnu od kojeg zastaje dah – kaže Paul Ashton, urednik u časopisu specijalizovanom za jahte Svijet super jahti

Svega nekoliko ljudi zna pravu cijenu jahte.

– Kada se radi o takvim dimenzijama, ne vrijedi pravilo da je cijena jahte od 130 metara jednaka cijeni dvije jahte od 65. Vrlo lako se može desiti da je cijena sedam ili osam puta veća, a vjerovatno mnogo veća od toga. Jahte poput ove se razlikuju od svega ostalog – kompanija ili fudbalski tim pa čak i nekretnina su tu da bi donosile novac – jahta je samo trošak. – Ima posadu od više od 50 ljudi- To je 50 punih plata koje svakog mjeseca treba isplatiti, kaže Ashton.

Kada tome dodate i vrijeme izgradnje od nekoliko godina, zapošljavanje stotina radnika na brodogradilištu i dizajnere širom svijeta i nadoknade za kompanije koje upravljaju jahtama, plus gorivo, jasno je da iako je to zanimljiva igračka, to je igračka koju vlasnik debelo plaća.

Postavlja se pitanje zašto ih vlasnici uopšte kupuju? Da bi doživjeli iskustvo koje nigdje drugo ne bi imali.

Zanimljiv je i izbor graditelja Fincantieri je brodogradilište koje uglavnom gradi kruzere i vojne brodove, a vlasnici obezbjeđuju 24-satnu bezbjednost gradilišta.

– Kada sam posjetio brodogradilište, sve vrijeme su nas pratili naoružani čuvari – kaže Ashton.

Oni shvataju tehnologiju neophodnu za superjahte ove veličine – u pitanju je tehnologija potrebna za vojne brodove, ali i ekskluzivni vrhunski luksuz.

– Spektakularna Serena je jedna od najvećih, najluksuznijih i najbolje opremljenih superjahti na vodama, ali i na tržištu – kaže portparol Yacht Charter Fleeta.

Sagradio ju je Fincantieri 2011. po dizajnu Espena Oeinoa, a unutrašnjost je radio Reymond Langton.

Od tada su brod nadmašile dvije jahte – Dilbar od 156 metara čiji je vlasnik dioničar Arsenala Ališer Usmanov i Sailing Yacht od 143 metra čiji je vlasnik Andrei Melnichenko, 11. najbogatili čovjek Rusije, tvrdi Times.

Iako nisu objavljeni detalji kupoprodaje Serene, prethodno je Forbes izvjestio da ju je Yuri Shefler prodao saudijskoj kraljevskoj porodici. On je svoje milijarde stekao na brendu votke Stoličnaja.

Magazin nije naveo ime kupca, ali se vjeruje da je to princ Mohammad Bin Salman. Takođe se vjeruje da je Shefler jahtu kupio za 400 miliona dolara.

Ukoliko je kupac zaista saudijski princ, to će dodati so na ranu radnicima koji su otpušteni u njegovoj zemlji zbog mjera štednje.