Greške vozača

Držite li ruku stalno na mjenjaču? Evo zašto to ne treba raditi

ruka-mjenjac-auto

Jedna od najčešćih opasnih navika je držanje ruke na mjenjaču

Loše navike su neizostavan dio vožnje automobila, vrlo ih je teško iskorijeniti, čak i kada njima direktno štetite svom vozilu.

Među najčešćim lošim navikama su konstantno držanje ruke na mjenjaču, dugo kočenje i često pritiskanje pedale za kočenje, kao i kretanje prije nego što zagrijete motor.

Jedna od najčešćih opasnih navika je držanje ruke na mjenjaču, takozvano “odmaranje ruke”, bez obzira da li je manuelni ili automatski.

Na stranu što to vremenom može da ošteti mehanizam transmisije, opasnost se prije svega ogleda u kontroli upravljača.

U nepredviđenim situacijama, kada vozilo proklizava ili se volan brzo okrene, vrlo je teško izbjeći neprijatnu situaciju upravljajući samo jednom rukom.

Slična opasnost prijeti i kod vozača koji su zavisnici od držanja cigarete ili telefona u ruci dok voze.

Navika predugog i čestog kočenja je takođe vrijedna pažnje. To prije svega dovodi do pretjerane i prerane potrošnje kočionih diskova i pakni, a niko ne voli bespotrebne troškove.

Osim toga, prečesto kočenje može i da vremenom izazove otkazivanje kočnica, a u slučaju nekvalitetnih kočionih elemenata, prilikom opasnih manevara mogu se čak i zapaliti.

Među navikama vozača koje svi mrzimo je i čuveno “nabijanje na branik”, koje može biti vrlo opasno za sve učesnike saobraćaja.

Jedna od glavnih preporuka stručnjaka je da se održava rastojanje između vozila na putu, ali kako to da se radi kada će se uvijek naći neko pametniji koji će “uletjeti” u prazan prostor.

Vozači često sami sebe dovode u opasnost jer ne popuštaju papučicu gasa prije ulaska u krivinu, pa nisu rijetka izlijetanja vozila čak i u optimalnim uslovima vožnje bez kiše, leda i snijega.

Neki to smatraju mitom, drugi besmislicom, ali brojni stručnjaci tvrde da je greška kada se motor ne zagrije prije kretanja.

Kao i svaki drugi motor, i agregati koji se nalaze u automobilima najbolje rade kada se zagriju, a vozači skoro pa po pravilu kreću momentalno poslije paljenja.

Iako su savremeni motori mnogo praktičniji kada je u pitanju ovaj element, i njima prija zagrijevanje 2-3 minuta. S druge strane, postoje stručnjaci koji tvrde da je rad motora u leru takođe štetan.

Ko je u pravu? Teško je procijeniti, kao i da li je bolji dizel ili benzinac…