na 5. mjestu

VW Golf više nije najprodavaniji evropski automobil

golf

Nakon 14 godina pao je s trona, i to dosta nisko

Kao što se i najavljivalo, najprodavaniji automobil prošle godine u Evropi bio je Peugeot 208. Time je mali francuski šminker s trona smijenio Golf nakon dugih 14 godina. Golf je sa 177.203 prodanih primjeraka zabilježio pad prodaje od 14 posto. Ne samo da je izgubio tron, već Golf više nije ni najprodavaniji Volkswagenov model.

Zaustavio se na 5. mjestu, a od njega su prodavaniji bili još Dacia Sandero, VW T-Roc te, vjerovali ili ne, Fiat 500. U ovakvom ozračju Volkswagen ipak može biti donekle zadovoljan jer je zadržao status najprodavanije marke.

Jedini je prodao preko milion automobila, ali je svejedno zabilježio pad od 6 posto u odnosu na godinu prije.

A kad smo kod gubitnika recimo kako su prošle godine minus zabilježile gotovo sve marke u sastavu Stellantisa, i to dvocifreni. Samo su Alfa Romeo i DS u grupaciji zabilježili plus. Realno, samo rijetki mogu biti zadovoljni godinom, a to su prije svega Dacia, Hyundai/Kia te Toyota. Spomenimo i Cupru, mladu marku koja tek gradi gamu i pozicije. Ide joj dobro, a godišnji plus je čak 93%.

Prema najnovijim podacima koje je objavio Jato Dynamics, prošle je godine na tržištu Evropske unije registrirano 11.3 miliona novih automobila. U usporedbi s pretpandemijskom 2019. godinom, to je pad od čak 29 posto. U odnosu na godinu prije pad iznosi 4.1 posto.

Ono što je svakako primjetno je uzlet kineskih marki. MG je napravio odličan posao, a u stopu ga prate Geelyjevi aduti, Polestar i Lynk & Co. Stigli su još DR Automobiles i BYD, a svoje prisustvo potvrdio je i Hongqi koji je ušao u Top 50 najprodavanijih.

Priča za sebe su luksuzne marke, a među njima svako valja spomenuti Teslu. Godišnjim rastom od 38 posto Tesla je ušao u Top 20 te je s 233.307 prodanih primjeraka vrlo blizu da prodajom prešiša Nissan i Volvo.

Recimo i kako je prodano 6407 Maseratija, 4945 Ferrarija, 3720 Bentleya, 2545 Lamborghinija i 2030 Aston Martina, piše index.hr.