Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Sarajevo

Izložba fotografija Rikarda Larme u aprilu otvara Modul Memorije, u maju zatvara “Laibach”

l_a49dfb15b4acb9d85325aa45c73da5aa

Prema riječima producentice Lejle Hasanbegović, sve što je rađeno u periodu opsade Sarajeva bilo je svjedočanstvo važnosti umjetnosti za svakog čovjeka

Jedan od najstarijih kulturoloških programa posvećenih kulturi sjećanja u ovom dijelu Evrope – Modul Memorije bit će otvoren 5. aprila u zgradi Vijećnice izložbom fotografija ‘Sarajevo vječita vijećnica’ autora Rikarda Larme. Taj program zatvorit će performans predstava slovenske grupe ‘Laibach’, u utorak 9. maja u Narodnom pozorištu Sarajevo.

Umjetnički direktor Modula Memorije Nihad Kreševljaković najavio je na konferenciji za novinare raznovrsne sadržaje za ovogodišnji program te naglasio važnost ne samo prezentiranja umjetničkih projekata već općenito održavanja kontakata sa ljudima koji su imali značajnu ulogu u onome što je inspiracija za ono čime se taj program bavi.

Prema riječima producentice Lejle Hasanbegović, sve što je rađeno u periodu opsade Sarajeva bilo je svjedočanstvo važnosti umjetnosti za svakog čovjeka.

Među ostalim podsjeća da je, u okviru MESS-a u tom periodu, više puta u Sarajevo dolazio Peter Schumann. Sa njim su tad radile neke, danas među najpoznatijim bh. fimskim redateljicama, Jasmila Žbanić i Aida Begić. Susan Sontag u tom periodu u Sarajevu je postavila predstavu ‘Čekajući Godoa’. Radili su, u tom periodu u Sarajevu i Vanessa Redgreve i Massimo Schuster te mnogi drugi umjetnici.

– Najvažnija nam je bila naša publika, koja je dolazila gledati predstave i sve naše programe. Sve to je bilo razlog da 1995. godine, prije nego je rat i završen, pokrenemo ideju o programu Modul Memorije – kazala je.

Koordinatorica tog programa Hana Bajrović posebno naglašava prijateljski odnos ljudi koji dijele ideju da umjetnost može i treba da oplemeni svijet, bez obzira na prepreke. Kao dodatnu potvrdu vrijednosti programa Modul Memorije navodi zainteresiranost grupe ‘Laibach’ da se vrate u Sarajevo poslije skoro 30 godina.

– Zato uvijek naglašavamo da je fenomen kulturnog otpora, koji se dogodio 90-tih godina u opkoljenom Sarajevu, važan i neizostavan dio ne samo našeg nego sigurno i evropskog kulturnog naslijeđa – naglasila je.

Važan segment svakako je i vizualni aspekt Modul Memorije, prepoznatljivi posteri. Sanja Kulenović kaže da je redizajn logotipa tog programa koji je uradila zapravo kombinacija retro i modernog stila, spominje specifičnu multikulturalnost, a ističe i namjeru da se kroz novi vizualni identitet privuče i mlađa generacija.

U Modul Memorije, jednom od programa Međunarodnog teatarskog festivala (MESS), dosad je realizirano oko 200 različitih sadržaja. Prošao je taj program kroz različite faze postajući svojevrstan festival kulture sjećanja, a nastoje sačuvati postignute standarde kvalitete.