Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

"Koraci u bijelom"

Izložba radova likovnih umjetnica posvećena književnicama

galerija-mak

Zajedničkim video radovima i instalacijama “Debri”, “Mahrem”, “Volimo razlike” i “Tanatos” predstavile su se i publici u Zagrebu, Osijeku, Grenoblu, Napulju i Tuluzu

Izložba radova “Koraci u bijelom” umjetnica Arme Tanović-Branković i Aide Pašić-Hadžiselimović posvećena bosanskohercegovačkim književnicama bit će otvorena 8. marta u galeriji “Mak” Muzeja književnosti i pozorišne umjetnosti BiH.

Arma Tanović-Branković podvukla je u razgovoru za Fenu da izložba podrazumijeva opsežno istraživanje djela i biografije autorica, kao i feminističke književne kritike. Autorica navodi da je zanimljiva bila nevidljivost i izolacija “ženskog pera” te da se kao likovni identitet nametnula ideja bijele slike.

– Bijela slika u historiji umjetnosti je predstavljala “novi početak”, kao i brisanje “postojećeg”. S druge strane, Judith Butler osporava postojanje univerzalne ženske prirode kao kulturološkog fenomena koji se isključuje iz metafizičkog te vezuje za prirodno i nagonsko – kazala je ona.

Tanović-Branković smatra da su žene pomalo i same prihvatile tu ideju intuitivnosti i iracionalnosti jedinke koju nose strasti i nagoni dobrote, ljubavi, pohlepe, mržnje, samouništenja…

– Ali su muškarcu ostavile ulogu mislioca, filozofa, borca za pravdu, “onog koji promišlja”. Stoga ženama “pripada” pjesništvo ili primijenjena umjetnost. Ovo je važno za drugi likovni konstrukt mojih radova, a to je kolažiranje (ansamlaž) predmeta koji pripadaju dekorativnim umjetnostima – kazala je ona, objašnjavajući koncept i ideju izložbe.

Aida Pašić-Hadžiselimović istakla je za Fenu da su slikarski radovi posvećeni književnicama, ženama, autoricama iz BiH čiji se rad sistemski pokušavao učiniti nepostojećim i nevidljivim.

– Žensko stvaralaštvo nekada su potpisivali “nepoznati autori”. Istražujući ovu temu bijela boja se prosto sama nametnula. Bijele slike mogu nositi svu nelagodu koju je žensko stvaralaštvo imalo u borbi za vidljivost u kulturi u kojoj su autoriteti definirani kroz vizuru patrijarhata, bilo da je to otvoreno ili prikriveno – mišljenja je Pašić-Hadžiselimović, dodajući da lov na žensko pero i danas traje, uz sav izostanak reakcija akademskih, ženskih i bilo kojih drugih institucija.

Izložba predstavlja ponovnu saradnju te dvije autorice koje nakon 16 godina ponovo izlažu u Sarajevu. Zajedničkim video radovima i instalacijama “Debri”, “Mahrem”, “Volimo razlike” i “Tanatos” predstavile su se i publici u Zagrebu, Osijeku, Grenoblu, Napulju i Tuluzu.