SARTR

Održane radionice u sklopu projekta „The Freedom Collection“

sartr

Aktivnosti vezane za projekat „The Freedom Collection“ i radionice sa polaznicima/cama bh. omladinskih teatarskih skupina održane su tokom protekle sedmice u Kulturno-sportskom centru Kakanj, Bosanskom narodnom pozorištu u Zenici i Kulturnom centru u Trebinju

Nastao kao rezultat suradnje između Sarajevskog ratnog teatra i udruženja „Aparat teatar“, projekat „The Freedom Collection“ osmišljen je s ciljem pokretanja dijaloga kroz moderirane umjetničke iskaze. Ovaj projekat koji je podržala nezavisna organizacija European Endowment for Democracy, korištenjem četiri riječi: sloboda, jednakost, pravda i mir, pokušava istražiti ove koncepte kroz osnovne teatarske oblike; pokret, ples, jezik i fizički teatar. Baveći se problemom nerazumijevanja ideja i vrijednosti ljudskih prava, “The Freedom Collection”, pojam slobode propituje kroz oblike teatarskog djelovanja u radu sa članovima/icama omladinskih teatarskih grupa kao projektnih partnera.

Sastojeći se iz četiri faze, projekat podrazumijeva rad sa mladim ljudima do dvadeset godina kroz njihovo učešće u teatarskim radionicama i edukaciji učesnika/ca u rad sa mentorima. Radionice u nekoliko bh. gradova vodi mentor sa dugogodišnjim iskustvom u oblasti teatarske umjetnosti, Marcus Violette, glumac i redatelj iz Njemačke. Više od 14 godina radio je profesionalno kao slobodni izvođač, redatelj, koreograf i učitelj fizičkog kazališta i pokreta u preko 30 produkcija.

Prva faza fokusira se na okupljanje mladih ljudi i izvođenje radionica pod mentorstvom Marcusa Violettea u Kaknju, Zenici, Trebinju i Konjicu kako bi se u procesu selekcije izabrali oni koji pokažu najviše spremnosti, entuzijazma i sklonosti ka teatarskom djelovanju za odvijanje preostalih faza. Druga faza podrazumijeva pripremu performansa sa selektovanim polaznicima/cama radionica u Sarajevu pod vodstvom dvojice mentora.

Radionicama, a potom i pravljenjem predstave želi se staviti akcenat na  slobodu, jednakost, pravdu i mir vodeći se principom “ravnoteže” fizičkog teatra sa tačke krhke “ravnoteže” drugog, koja ima za cilj ostvarenje ideala slobode, ali i poštivanja prava drugog. Takva ravnoteža ne reflektuje se kroz riječ, već se  uspostavlja kroz akciju i kretanje. Na ovaj način “The Freedom Collection” postaje dio putujućeg obrazovnog programa koji ima cilj usavršiti teatarske vještine i podstaknuti suočavanje velikog broja mladih ljudi sa pitanjem: šta sam učinio da očuvam i podstaknem ljudska prava i pomognem drugima?