Kultura

sarajevo

Peti koncert “Majskih muzičkih svečanosti” u znaku kamerne muzike

31/05/2021

Tom prilikom će zajedno nastupiti nastavnici, saradnici i studenti Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu, saopćeno je iz Muzičke akademije

Peti koncert ovogodišnjih “Majskih muzičkih svečanosti”, koji će biti održan u utorak, 1. juna u Koncertnoj sali “Cvjetko Rihtman” (Srednja muzička škola Sarajevo), proteći će u znaku kamernog muziciranja.

Tom prilikom će zajedno nastupiti nastavnici, saradnici i studenti Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu, saopćeno je iz Muzičke akademije.

Prvi dio repertoara će uključiti izvedbu “Pariškog kvarteta” br. 6 u e molu njemačkog kompozitora Georga Philippa Telemanna (1681-1767), nastalog u zenitu baroka kao jedno od dvanaest kamernih kompozicija iz ciklusa podijeljenog u dva dijela.

Napisano je za flautu, violinu, violu da gamba (ili violončelo) i basso continuo, a ovom prilikom će biti interpretirano u sastavu koji čine Mirna Mlikota-Dizdarević (flauta), Alma Dizdar (violina), Belma Alić (violončelo), Selma Hrenovica (violončelo) i Miron Konjević (čembalo).

Svestranim pristupom muzici, Telemann je oblikovao izraz koji sublimira elemente njemačke, francuske i italijanske instrumentalne muzike, ali i opere tog doba. Njegov stil istovremeno odražava principe kasnog baroka uz primjetne obrise galantnog stila, pa njegove “Pariške kvartete” karakteriše barokna motoričnost, komplementaran odnos i slojevitost dionica, uz kontinuiranu pratnju neizostavne basovske dionice na instrumentu s tipkama, harmonijskog temelja kompozicije u muzičkoj terminologiji poznate kao “basso continuo”, ali i elegancija melodije i ekspresivno nijansiranje.

Na programu će se naći i Klavirski trio op. 8, br. 1 u H duru Johannesa Brahmsa (1833-1897) u zajedničkoj interpretaciji Tamare Arsovski (violina), Belme Alić (violončelo) i Dženane Hadžić (klavir). Njegov opus utemeljen je na sintezi klasičke formalne građe, koja se ogleda u načinu strukturne konstrukcije, tematske razrade, te harmonijskom, melodijskom i ritmičkom tretmanu materijala, dok su elementi romantičkog izraza primjetni u smjeni snažnih dramatičnih i suptilnih momenata.

Brahmsov kompozicioni jezik uporište nalazi u ideji „muzike po sebi“, zbog čega predstavlja antipod, u drugoj polovini 19. vijeka aktuelnom, konceptu programskog u umjetnosti koji u stvaralačkom procesu polazi od vanmuzičkog sadržaja. Izbjegavanjem „razdražljivosti“ i „teatralnosti“, Brahms se oslanja na estetske vrijednosti koje prepoznaje u stvaralaštvu kompozitora poput Beethovena i Bacha, težeći ka uravnoteženosti i simetriji, zbog čega je sklon apsolutnim muzičkim formama kao što su simfonijska, kamerna i solistička muzika.

Shodno epidemiološkim mjerama i naredbama nadležnih institucija, broj posjetilaca će biti ograničen. Ulaz na koncert je besplatan uz obaveznu rezervaciju koju je moguće izvršiti telefonom na 062 204 906 ili e-mailom: koncertna.sezona@mas.unsa.ba.

Događaj će se moći pratiti uživo putem zvaničnog YouTube kanala Koncertne sezone MAS.

Komentari

Autor: Fena

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana.