Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Niš

Selma Alispahić nagrađena za najbolju žensku ulogu na festivalu “Teatar na raskršću”

selma alispahić

Predstava je nastala prema tekstu austrijske spisateljice Elfriede Jelinek, jedne od najnagrađivanijih književnica sa njemačkog govornog područja, koja je 2004. godine nagrađena Nobelovom nagradom za književnost

U Nišu je sinoć završen internacionalni teatarski festival ”Teatar na raskršću”, a u takmičarskoj selekciji bilo je šest predstava iz Crne gore, Rumunije, Bosne i Hrecegovine, Hrvatske i Srbije.

U zvaničnoj selekciji festivala odigrana je i predstava “Rechnitz – Anđeo uništenja”, nastala u koprodukciji Sarajevskog ratnog teatra SARTR-a i HNK iz Mostara, za koju je glumica Selma Alispahić, odlukom stručnog žirija u sastavu Vasil Vasilev, Nenad Novaković, Žanina Mirčevska, Dušan Kovačević i Tatjana Radišić, nagrađena za najbolju žensku ulogu.

Predstava je nastala prema tekstu austrijske spisateljice Elfriede Jelinek, jedne od najnagrađivanijih književnica sa njemačkog govornog područja, koja je 2004. godine nagrađena Nobelovom nagradom za književnost, saopćeno je iz SARTR-a.

Režija ove predstave povjerena je austrijskoj rediteljici Sabine Mitterecker. Predstava je realizirana u koprodukciji Sarajevskog ratnog teatra SARTR-a i Hrvatskog narodnog kazališta Mostar, što je ujedno i prva koprodukcija jednog sarajevskog teatra i kazališta iz Mostara. U predstavi igraju glumice i glumci iz Sarajevskog ratnog teatra SARTR-a i HNK Mostar Selma Alispahić, Jelena Kordić, Kuret, Dženana Džanić, Sead Pandur i Dražen Pavlović.

Radnja drame “Rechnitz – Anđeo uništenja” bavi se događajem koji se desio u noći između 24. i 25. marta 1945. kada je grofica Margit von Batthyány priredila u svom zamku Rechnitz u Burgenlandu gozbu za komšije, velikodostojnike lokalne Nacionalsocijalističke partije, SS oficire.

Vrhunac te noći pijanstva i razvrata bio je masakr nad 180 Jevreja na prinudnom radu. Svi su pobijeni te noći, osim dvojice koji su bili zaduženi za kopanje grobnice. Oni su ubijeni sutradan. U Austriji se o ovom događaju nije govorilo desetljećima. Tragovi zločina su uklonjeni, a masovne grobnice nikada nisu pronađene. Ovaj tekst bez sumnje može povezati Austriju nakon Drugog svjetskog rata i trenutno stanje u regiji, gdje zločini nisu završeni ni desetljećima nakon kraja rata.

Scenografkinja predstave je Monika Močević, kostimografkinja Lena Samardžić, saradnica na pokretu Amila Terzimehić, korepetitorica Tijana Vignjević, a asistentice rediteljice Nejra Babić i Rea Jugo. Producenti predstave su Aleš Kurt, Ishak Jalimam i Ivan Vukoja. Tekst je prevela Bojana Denić.