Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

podijeljene nagrade

Tri dobitnika Grand Prix-a na 62. izdanju MESS-a

mess nagrade

Istovremeno, Zlatni lovorov vijenac za najboljeg/u reditelja/icu, pripao je Oliveru Frljiću za diptih predstava „Braća Karamazovi“, Zagrebačko pozorište mladih

Predstava “Ana Karenjina”, Dramski studio “Prazan prostor” i Kraljevsko pozorište “Zetski dom” iz Crne Gore, dobitnik je Grand Prix-a – “Zlatnog lovorovog vijenca za najbolju predstavu u cjelini” na ovogodišnjem 62. izdanju Internacionalnog teatarskog festivala MESS.

To je, kao i odluke o laureatima ovogodišnjeg MESS-a, na prigodnoj svečanosti u Narodnom pozorištu Sarajevo (NPS) objavio žiri u sastavu – profesorica, književnica i urednica Andrea Lešić-Thomas iz Bosne i Hercegovine, teatarski i filmski redatelj Fator Berisha iz Kosova te umjetnički direktor, teatarski redatelj i dramaturg Giacomo Pedini iz Italije.

Istovremeno, Zlatni lovorov vijenac za najboljeg/u reditelja/icu, pripao je Oliveru Frljiću za diptih predstava „Braća Karamazovi“, Zagrebačko pozorište mladih.

Dobitnici Zlatnog lovorovog vijenca za najbolje glumačko ostvarenje su – Aleksandar Gavranić za predstavu „Ana Karenjina“, Tatjana Šojić za ulogu Mile u predstavi „Ljubičasto“, Kamerni teatar 55, i Giorgos Katsis za ulogu Julia u predstavi „Republika baklava“, Athens & Epidauros Festival.

Nagrada “Rejhan Demirdžić” za najboljeg/u mladog/u glumca/glumicu pripala je Pavlu Preleviću i Sanji Vujisić za uloge u predstavi „Ana Karenjina“.

Specijalno priznanje žirija za dizajn svjetla i scenografiju dobila je predstava „Amore“, Emilia Romagna Teatro, Compagnia Pippo Delbono iz Italije.

Budući da je tokom Festavala MESS održan i Mali MESS, o nagradi za najbolju predstavu u tom segmentu odlučila su djeca i ovogodišnja pobjednica je predstava „Bajka za van: Crvenkapica, vuk i baka“.

Osim nagrada žirija i Direkcije festivala MESS na svečanoj ceremoniji su objavljeni i dobitnici nagrada koje dodjeljuju medijski pokrovitelji festivala MESS.

Tako je nagrada „Oslobođenja“ – Zlatna maska za najbolju predstavu dodijeljena predstavi “Ana Karenjina”.

Nagradu magazina “Dani” – Hrabri Novi Svijet, osvojila je predstavia “Ljubičasto” u režiji Selme Spahić (Kamerni teatar 55), a nagrada Radija Sarajevo – Sound of MESS, pripala je Iliji Gajeviću za muziku i zvuk u predstavi „Ana Karenjina“.

Nagradu “Marko Kovačević“ za kritičke prikaze ovogodišnjih produkcija Festivala MESS osvojila je Stela Mišković, članica tima kritike.

Inače, dobitnica ovogodišnjeg Zlatnog lovorovog vijenca za doprinos umjetnosti teatra, najvišeg priznanja Direkcije Internacionalnog teatarskog festivala MESS je Milka Podrug Kokotović, prvakinja dubrovačkog Kazališta “Marin Držić”.

Sudionike prigodne svečanosti pozdravio je direktor MESS-a Nihad Kreševljaković izražavajući zadovoljstvo što je ovogodišnje festivalsko izdanje označilo i povratak izvornoj formi nakon pandemije.

– Iza nas su dani u kojima smo uživali u 14 sjajnih predstava i imali priliku vratiti se u ono vrijeme kakvo to publika MESS-a očekuje – kazao je Kreševljakivić, izražavajući zahvalnost publici i svim ljudima angažiranim na realizaciji Festivala, odnosno svima koji su doprinijeli njegovoj uspješnoj finalizaciji.

U osvrtu na program 62. izdanja MESS-a, predsjednik Umjetničkog savjeta MESS-a Dino Mustafić je istaknuo kako se namjera organizatora, zapravo, ogleda u misiji ovog festivala, “a što je naišlo da dobru recepciju kod publike i teatarskih kritičara, kao i kulturne javnosti uopće”.

– U tom programu kretali smo se između onoga što je, naprimjer, autorsko propitivanje klasike na rediteljski snažan interpretativni način s diptihom „Braća Karamazovi“, reditelja Olivera Frljića. Drago mi je da smo kao festival prvi u regionu ovu iznimno važnu produkciju doveli na festival – kazao je Mustafić.

Istovremeno, podsjetio je kako su čak tri naslova ovogodišnje selekcije došli od bh. pisaca, koji su se bavili propitivanjem neposredne prošlosti, veoma traumatičnom tematikom, uključujući pitanja identiteta, porijekla, ratova, sukoba nesporazuma…

Mustafić nadalje navodi kako je Festival MESS pokazao zanimanje za nove tendencije u teatru i načine na koji autori odgovaraju na neke nove izazove i nove tehnologije, te da je ovaj festival sačuvao i konekciju s regionalnom recentnom produkcijom, kao i sa evropskim standardnim mainstream-om, odnosno svim onim što je istraživačko, eksperimantalno i alternativno.

U proteklih deset dana Festival MESS je ugostio produkcije iz Njemačke, Mađarske, Italije, Švicarske, Grčke, Kipra, Japana, Slovenije, Hrvatske, Srbije, Crne Gore, kao i Bosne i Hercegovine.

Festival je u svom programu ponudio produkcije predstava iz 12 zemalja svijeta, pa je tako Sarajevo ove godine ugostilo oko 300 internacionalnih umjetnica i umjetnika.

Publika u okviru glavnog programa 62. festivala MESS je ove godine od 30. septembra do 9. oktobra bila u prilici da pogleda četrnaest najboljih domaćih, regionalnih i evropskih teatarskih ostvarenja, uključujući dvije premijere, a u sklopu Malog MESS-a šest ostvarenja za najmlađe.