Galerijia Rodno

U Mostaru otvorena izložba “Transgressus” slikara Tomislava Zovke

tomislav zovko

Zovko je rođen 1986. u Mostaru. Magistrirao je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Širokom Brijegu 2012. u klasi red. prof. Ante Kajinića

Izložba naziva “Transgressus” akademskog slikara Tomislava Zovke otvorena je u utorak navečer u Galeriji Rodno u Mostaru.

Riječ je o Zovkinoj dvanaestoj samostalnoj izložbi koja sadrži isto toliko slika, rađenih kombiniranom tehnikom.

– Ono što simbolizira “Transgressus” je taj neki prijelaz, koji podsjeća na mostove, čelične konstrukcije – kazao je autor Zovko uoči otvaranja izložbe koju je povezao s Adventom – vremenom koje simbolizira iščekivanje boljeg.

Voditelj Galerije kraljice Katarine Dalibor Nikolić smatra da je kontrast ono što najviše čini posebnom izložbu “Transgressus”.

– Kontrast u smislu tehničkog pristupa izrade pozadine, odnosno drugog plana, i onog što se ističe u prvom planu, u formi neke vrste crteža. Taj kontrast je toliko izražajan da je to praktično kao da netko šapće tjedan dana i nakon tih tjedan dana prolomi se gromoglasan oblik – kazao je Nikolić.

Pritom je dodao kako je Tomislav Zovko jedan od primjera mlađe generacije i jedan od autora čiji je rad vrlo relevantan i izniman u smislu kontinuiteta i kvaliteta.

Nikolić je napomenuo kako je “Transgressus” druga adventska izložba u organizaciji Hrvatskog doma “Herceg Stjepan Kosača” u Mostaru, nakon izložbe “Egzodus” Marija Šunjića, otvorene početkom prosinca.

“Htjeli smo osvježiti likovnu scenu u Gradu Mostaru i bavili smo se mišlju da to budu probrani umjetnici, podrijetlom iz Hercegovine ili oni koji su vezani za Hercegovinu – poručio je Nikolić.

“Ciklusom Transgressus, autor Zovko se vraća na početak industrijske revolucije, istražujući prve zametke nastanka suvremenog doba kroz čelične konstrukcije koje su neizostavan dio života modernog čovjeka i vizura svakog suvremenog pejzaža”, napisao je u svojoj kritici povjesničar umjetnosti Tomislav Ćavar.

Dodaje kako relikti industrijske revolucije, mostovi, zgrade, kolodvori, željezničke pruge, ostavljaju dojam strahopoštovanja prkoseći svojom snagom prirodnim zakonima te kako se od izuma parnog stroja do danas svijet drastično ubrzao, stoga ni percepcija stvarnosti više nije ista.

Ćavar nadalje piše kako moderni čovjek rado koristi snagu stroja i suvremene tehnologije, poistovjećujući se s njom, doživljavajući je vlastitom.

“U sjedinjenosti sa strojem, čovjek je u pokretu koji nadilazi njegovu prirodnu brzinu kretanja, a perspektiva koju mu je omogućena, rezultira nadljudskim doživljajem. Upravo su takvi i Tomislavovi objekti, kreću se i gledani su iz pokreta”, navodi Ćavar.

Ističe kako su industrijski, kozmički i emocionalni pejzaži Tomislava Zovke, rezultat proživljenih duhovnih stanja i životnog iskustva, izlaze iz podsvijesti prikazujući proces evoluiranja umjetnika i čovjeka koji pokušava ovladati svojim unutarnjim svemirima i uskladiti ih s beskonačnošću koja ga okružuje.

Zovko je rođen 1986. u Mostaru. Magistrirao je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Širokom Brijegu 2012. u klasi red. prof. Ante Kajinića. Trenutno je apsolvent na doktorskom studiju “Ars sacra” na istoimenoj akademiji pod mentorstvom prof. Antuna Borisa Švaljeka.

Izložba će biti otvorena do 1. siječnja 2020. godine.