U srijedu predstavljanje projekta BiH na Venecijanskom bijenalu

ars-aevi-is-open-museum

Na press konferenciju u srijedu, 1. augusta 2018. godine, u 10.00 sati u JU Muzej savremene umjetnosti Ars Aevi bit će predstavljen projekt paviljona Bosne i Hercegovine na Venecijanskom bijenalu 2019. godine, gdje će BiH predstavljati umjetnica Danica Dakić na prijedlog komesarsko-kustoskog tima u sastavu Anja Bogojević, Amila Puzić i Claudia Zini, u organizaciji Javne ustanove Muzej savremene umjetnosti Ars Aevi.

Rad ZENICA – TRILOGIJA, autorice Danice Dakić, koji će premijerno biti prikazan na Bijenalu, nastao je u saradnji s fotografom Egbertom Trogemannom, producenticom Amrom Bakšić Čamo, kompozitorom Bojanom Vuletićem te protagonistima iz Zenice i Sarajeva.

Organizator projekta je JU Muzej savremene umjetnosti Ars Aevi, na čelu s Gradom Sarajevo kao osnivačem, u suradnji s komesarsko-kustoskim timom: Anjom Bogojević, Amilom Puzić i Claudiom Zini koji je delegirao umjetnički projekt Danice Dakić ZENICA – TRILOGIJA, za bosanskohercegovački paviljon na Venecijanskom bijenalu koje će biti održano od 11. maja do 24. novembra 2019. pod nazivom “May You Live in Interesting Times”.

Odlazak bosanskohercegovačkog tima na Venecijansko bijenale podržali su: Ministarstvo kulture i sporta Federacije Bosne i Hercegovine, čija je stručna komisija i donijela odluku o izboru kulturne institucije koja će predstavljati BiH u Veneciji 2019. godine, Ministarstvo civilnih poslova Bosne i Hercegovine i Fondacija za kinematografiju Sarajevo.

“Umjetnički projekt Danice Dakić ZENICA–TRILOGIJA bavi se bosanskohercegovačkom realnošću, istražujući povijesno, kulturno i industrijsko naslijeđe grada Zenice iz perioda jugoslavenskog modernizma u poslijeratnoj Bosni i Hercegovini. Polazeći od lokalnog konteksta, uz korištenje za njenu umjetničku praksu karakteristične mikronaracije, Danica Dakić propituje historijsko naslijeđe modernizma, od Bauhausa do utopijskih paradigmi međunarodne moderne i socijalističkog modernizma.
Uspostavljanjem poetičkog odnosa prema stvarnosti, projekt aktivira utopijski potencijal modernizma koji asocira na ideju ‘totalnog teatra’ i historijskog naslijeđa Bauhausa: odnos pozornica/publika, čovjek/grad i čovjek/mašina.

ZENICA – TRILOGIJA propituje javni prostor, njegovu pripadnost i granice. Projekt se bavi društvenom i individualnom odgovornošću u savremenom bosanskohercegovačkom društvu opterećenom (neuspjelim) tranzicijskim i političkim procesima, pasivnošću i kulturom ‘ovisnosti’ poslijeratnog okruženja, u kojemu su gotovo svaki čin preuzimanja individualne odgovornosti, kao i ideja o pojedincu kao aktivnome graditelju šire društvene zajednice, osuđeni na neuspjeh.
Zajedno s protagonistima, Dakić propituje (ne)mogućnost tranzicije između utopije i distopije, između prošlosti i budućnosti“, saopćeno je iz tima Ars Aevija o radu koji će biti predstavljen na 58. Venecijanskom bijenalu.