Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Umjetnička galerija BiH: Uloga umjetnosti u izgradnji kulture sjećanja

Umjetnicka galerija BiH

“Uloga umjetnosti u procesima izgradnje kulture sjećanja” bila je tema razgovora koji je Umjetnička galerija BiH organizirala večeras u okviru izložbe “Sarajevo, amfiteatar sjećanja” akademskog slikara i vajara Eduarda Córdobe Oronoza.

Historičarka umjetnosti Smirna Kulenović istakla je da je sjećanje individualna kategorija i predstavlja odnos prema stvarnosti i određenim događajima.

Dodala je da je najvažnije kako se od individualnog sjećanja može kreirati kolektivni odnos prema događajima iz prošlosti, a posebno u BiH u aktuelnom odnosu prema ratu koji se desio.

– Jezik kojim govorimo o tom sjećanju trenutno je izložen raznim vrstama manipulacije, posebno političke, tako da je umjetnost jedini način da se slobodno pokrene ta tema i vratimo suštini koja je zapravo humani osjećaj s kojim se odnosimo prema realnosti – rekla je Kulenović.

Autor je naveo da je njegova izložba omaž Sarajevu 25 godina nakon boli i razaranja, te da ima unuka Sarajliju kojem je izložba i posvećena.

– Svojim djelima uvijek nastojim stvoriti prostor za refleksiju i razmišljanje, zbog čega je ova izložba komplementarna i nadopunjuje se s razgovorom koji vodimo sada, kao i sa radionicom s mladim koja će biti održana sutra – pojasnio je Oronoz, te dodao da će to predstavljati osnovu za susrete o Sarajevu koji će u novembru biti održani u Pamploni.

Naglasio je da je puno razmišljao o Titu, tržišnom socijalizmu, te bratstvu i jedinstvu i da nikada nije mogao zamisliti da će imati nešto ovako u Sarajevu, ali je onda njegov sin oženio Sarajku i već 10 godina dolazi u ovaj grad.

Direktor festivala MESS Nihad Kreševljaković kazao je da su umjetnici u BiH i regiji jako puno radili na polju izgradnje kulture sjećanja i da postoji niz vrlo značajnih projekata realizovanih kroz film, teatar i izložbe, te da u umjetničkoj zajednici postoji vrlo razvijena svijest.

Po njegovom mišljenju važnije je pitanje koliko i na koji način se time bavimo u institucijama obrazovanja jer kod bavljenja ovakvom temom treba potpuno zanemariti ideološke obrasce koji su najveći neprijatelji suočavanja i dolaženja do odgovora koji su svima potrebni.