Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Panasonic razvio najprecizniju tehnologiju za vremenske prognoze

image.adapt.1663.medium

Vremenske prognoze desetljećima su bile isključivo u domeni državnih i međudržavnih hidrometereoloških agencija. Međutim tehnološka revolucija koja je temeljito protresla svijet u posljednjih 20 godina promijenila je i tu tradiciju, pa se industrija privatnih kompanija koje se bave prognozama vremena, poput vjerojatno najpoznatijeg AccuWeathera i još mnogo manjih, procjenjuje na oko 6 milijardi dolara.

Njihov biznis model uglavnom se bazira na preuzimanju i obrađivanju podataka državnih agencija. Teži dio posla, koji se odnosi na sofisticirane kompjuterske modele i dalje rade organizacije poput Europskog centra za srednjoročne prognoze vremena u Evropi (ECMWF), a u Sjedinjenim Američkim Državama Nacionalni centar za vremenske prognoze (NOAA) koja svoje prognoze bazira na GFS modelu (Global Forecasting System) srodne institucije u drugim područjima.

Agencije koje se bave vremenskim prognozama zapošljavaju stotine naučnike, hidrometeorologa i softveraša povlače podatke iz različitih izvora, uključujući satelite i balone, i zatim softverski izrađuju modele koji simuliraju vremenske uvjete na različitim atmosferskim visinama u razdobljima od 10 do 16 dana.

Sada dio kolača koji je bio rezervisan za državne organizacije želi i jedna privatna tehnološka kompanija – Panasonic. U intervjuu za Ars Technica, Neil Jacobs, izvršni direktor u Panasonic Weather Solutions, je rekao da kompanija posljednjih nekoliko godina radi vlastite globalne modele vremenske prognoze na 11.000-core superkompjuteru i tvrdi da su njihove prognoze preciznije od onih koje rade postojeće međudržavne organizacije.

Ključna prednost sastoji se u tome što Panasonic koristi podatke koji prikupljaju avioni. Kako piše Ars Technica, za vrijeme Clintonove administracije vlada je zatražila od aviokompanija da počnu prikupljati podatke o vremenskim uslovima, a prva komapnija koja je radila TAMDAR sisteme senzora jekompanija AirDat.

AirDat je razvila senzore za praćenje vremenskih uslova zbog unapređenja sigurnosti letenja, a kompaniju je preuzeo Panasonic 2013. godine.

AirDat s Panasonicom sada postavlja TAMDAR sisteme na avione koji lete na regionalnim rutama, šire se na Evropu i Aziju te konstatno povećavaju količinu prikupljenih podataka.
Avioni od polijetanja do slijetanja bilježe sve podatke o temperaturi, vjetru, vlažnosti, pritisak zraka i niz drugih korisnih informacija, i na temelju toga stvaraju preciznije modele.

Za sada, kompanija je još uvijek u fazi razmatranja na koji način će najbolje monetizirati ovaj projekt, no globalni prognostički model koji je konkurentan ECMWF-u moga bi vrijediti milijarde dolara. Jedan od najbržih načina zarade je prodaja prognoza kompanijama koje se bave trgovanjem budućnosnicama za energetiku.

Na primjer, ako ECMWF predviđa da će u sljedećih 10 dana u Sjevernoj Americi biti vrlo niske temperature, a prognoze američkog GFS kažu da neće, odluke vezane za trgovanje brokeri će lakše donositi ako imate treći globalni model koji može donijeti prevagu.