Trikovi kojima nas trgovci mame da kupujemo više

trgovina

Ako ste se ikad zapitali zašto neke trgovine imaju meditativni učinak na vas, razlog je vjerovatno niz metoda kojima vas trgovci pokušavaju navesti na kupovinu.

Stručnjaci kažu kako je klasična i slična muzika samo jedan način na koji vas trgovci navode na kupovinu.

“Mnogi ljudi misle da je svaka trgovina ista. Veliki trgovački centri zapravo su strojevi za manipulaciju potrošačima. Njihov cilj je prodati što više i natjerati osobu da kupi stvari koje joj ne trebaju”, kaže doktor David Lewis, autor knjige o psihologiji kupovine “The Brain Sell”.

Niz stručnjaka – od psihologa do eksperimentalnih fizičara – zaposlen je kako bi kupca naveo da potroši što više.

Muzika vodi skupljim proizvodima

Dok se šećete trgovačkim centrom u kojem svira klasična muzika, osjećate se bezbrižno i opušteno, a jedan od trgovčevih ciljeva je da nikad ne pogledate koliko je sati. Ritam muzike određuje kojom brzinom ćete se kretati po trgovini pa će neki trgovci odabrati brži ritam, a neki sporiji, ovisno šta prodaju. Za skupe proizvode pravilo je imati sporiju muziku kako bi vas takav ritam naveo da duže razmišljate o kupovini.

Trgovine koje imaju više spratova u prizemlju, gdje su cijene prosječne, imat će brži tempo muzike kako bi se kupca navelo da ode do smirujućih viših spratova, gdje su proizvodi s višim cijenama.

Ugodni materijali nadohvat ruke

Jeste li možda primijetili kako je u trgovinama najbliža odjeća uvijek od materijala koji su ugodni na dodir. Dotaknete li je, povećali ste šansu da ćete je i kupiti za čak 30 posto.

Tamnije boje poistovjećuju se s trošenjem

Crvena je univerzalna boja rasprodaja, no tamnije boje smatraju se bogatijima i upućuju na kvalitetu. Zato će skuplji proizvodi uvijek imati slabije osvjetljenje.

Mirisi koji vas navode na trošenje

Nema sumnje kako svaki pekar svoje kupce privlači mirisom svježeg hljeba i peciva, no to ne znači da vas trgovci ne mogu na isti način malo prevariti kad ste u blizini bijele tehnike. Trgovine će zato često biti ispunjene ugodnim mirisima koje biste na neki način mogli povezati s proizvodima na prodaji – na odjelu s kupaćim kostimima prevladavat će kokosovo ulje, a u blizini perilica veša miris svježe oprane tkanine.

Luksuzni proizvodi uglavnom su popraćeni mirisom vanilije i sandalovine koji se također koriste pri izradi skupih parfema. Neki brendovi čak su smislili svoje posebne mirise kako bi ih kupci odmah povezali s njihovim proizvodima.

Smjer kretanja

Proizvodi u trgovinama koji vam zapnu za oko ili za koje mislite da ste ih otkrili jer su bili pomalo skriveni često su namjerno složeni tako da se baš to dogodi. S obzirom da su ljudi većinom dešnjaci, kupujemo uvijek tako da prvo gledamo stvari koje su nam s desne strane. Također, redoslijed proizvoda po cijenama je takav da ćemo uvijek odabrati ono što nije ni najskuplje, ni najjeftinije, već u zlatnoj sredini.

Baš kao Dorothy u zemlji Oz

Neke trgovine postavit će tepihe koji će vas voditi gdje to trgovac želi – dublje u dućan ili na odjele s proizvodima koje taj mjesec gura.