Američki naučnici pronašli eliksir mladosti?

stari par

Tretmani ‘eliksirom mladosti’ koji usporavaju starenje možda su na pomolu nakon što je eksperimentom potvrđeno produženje životnog vijeka miševa i do 35 posto.

Tajna je u uklanjanju senescentnih, ili starih i istrošenih stanica koje se tokom vremena gomilaju i imaju razarajuć učinak na tijelo, otkrili su znanstvenici.

Kada se to učinilo na genetski modificifanim miševima, rezultati su bili nevjerovatni. Tretirane su životinje živjele 25 do 35 posto duže, a bile su i zdravije. Miševi su bili aktivniji, a srca i bubrezi su im funkcionirali bolje od miševa koji su prirodno starili. Tijelesna tkiva i organi isto su imali manje tragova štetnih upala, a imali su i manje tumora.

Naučnici još nisu sigrni koliko bi tačno ljudi mogli imati koristi od ovog otkrića. Ali istraživači timovi već love spojeve koji bi ciljali stare stanice i formirali osnovu tretmana za usporavanje procesa starenja.

Dr. Darren Baker, američki naučnik koji je vodio tim klinike Mayo u ovom proučavanju miševa, izjavio je: “Nije pretjerano misliti kako će se doći do načina kako da se uklone stare stanice i kod ljudi.”

Senescentne stanice su stare, i više ne funkcionišu pravilno te su potencijalno opasne iako se više ne dijele. Ali i dalje mogu nanijeti štetu, tako da izlučuju molekule koje oštećuju obližnje tkivo i uzrokuju hroničnu upalu.

Zbog tog razloga, senescentne su stanice blisko povezane sa tzv. starosnim bolestima i općenitim slabljenjem organizma. Iako ih imunosustav radovito uklanja, s vremenom taj proces postaje sve manje učinkovit te se takve stanice sve više nakupljaju.

Tim iz klinike Mayo želio je saznati što bi se dogodilo sa srednjovječnim miševima ako bi bili zaštoćeni od učinka senescentnih stanica.

Stvoren je soj genetski modificiranih miševa sa ‘samoublačkim genom’ koji je tražio i ubijao senescentne stanice kada bi ga aktivirao lijek.

“Svi miševi kojima su tretmanom uklonjene senescentne stanice produžen je život za 25 do 35 posto”, izjavio je dr. Baker.

“A u svim smo slučajevima otkrili značajno produljenje trajanja života, kao i zdravlja.”

Tretman nije imao nikakvih očitih negativnih posljedica.