Deset pravila kojih se pridržavaju uspješni ljudi

Image of two successful business partners working at meeting in

Iako vam se to možda čini kao najbolje rješenje, prekovremeni rad i preskakanje pauza neće vas učiniti produktivnijim. Pogledajte kojih se pravila pridržavaju najuspešniji ljudi.

1. Prirodno osvjetljenje

Studija Američkog udruženja psihologa pokazala je da su radnici koji su bili izloženi vještačkom osvjetljenu ostvarili slabije rezultate od onih koji su bar jedan dio svog radnog vremena provodili na suncu. Ukoliko ne možete da sjednete pored prozora, potrudite se da svaki odmor provedete napolju.

2. Radna sedmica od 35 radnih sati

Uprkos tome što se možda osjećate produktivnijim kada ostanete prekovremeno na poslu, brojne studije su pokazale da ćete nakon četiri sedmice početi da osjećate posljedice dodatnog opterećenja. Produktivnost dostiže maksimum u radnoj nedelji od 35 radnih sati, a što više radite, veće su šanse da će vam se potkrasti neka greška ili da ćete donijeti lošu odluku. Naravno, to znači i da će vam biti potrebno još vremena da sve to ispravite.

3. Planiranje slobodnog vremena

Uprkos tome što većina ljudi voli spontane vikende, istraživanje Univerziteta u Tajvanu pokazalo je da planiranje slobodnog vremena, odnosno pravljenje rasporeda aktivnosti čini ljude produktivnijim i sretnijim.

4. Pravilo od dva minuta

David Alen, autor knjige “Getting Things Done”, kaže da, ako dobijete novi zadatak koji se može obaviti za manje od dva minuta, treba da ga uradite odmah. Ovo pravilo savršeno je za one koji vole da odlažu obaveze jer vas “primorava na donošenje brzih odluka u vezi sa time šta treba učiniti sljedeće”, ističe autor.

5. Voda

Popijte čašu vode čim se probudite. Tri četvrtine vašeg mozga sastoji se od vode, a ako nije hidriran, kognitivne funkcije opadaju. Jedno istraživanje berlinskih naučnika pokazalo je da se metabolizam ubrzava za 30 odsto 30-40 minuta nakon uzimanja 500 ml vode, zahvaljujući čemu ćete imate dovoljno energije za obavljanje zadataka.

6. Alarm/notifikacije

Istraživanje Kalifornijskog univerziteta u Ervajnu pokazalo je da je mozgu potrebno 23 minuta i 15 sekundi da se u potpunosti ponovo koncentriše na obavljanje zadatka nakon prekida koji je prouzrokovao zvuk notifkacije na Facebooku ili stizanje e-maila. Stručnjak za produktivnost Laura Stak predlaže da isključite sve ove tonove kako vas ne bi odvraćali od obavljanja posla. Umjesto toga, izdvojite nekoliko vremenskih intervala od 5-10 minuta u toku radnog vremena za provjeravanje poruka i elektronske pošte.

7. Optimalna količina kafe

Nedavna studija Univerziteta u Bristolu pokazala je da se organizam prilagođava količini kofeina koji se redovno konzumira, što znači da će kafa imati najbolje dejstvo na vaš organizam ukoliko je konzumirate samo onda kada osjetite da su vam zaista potrebni energija i koncentracija.

8. Odmor/pauza

Naučnici sa Univerziteta u Ilinoisu otkrili su da petominutno odvraćanje pažnje od obavljanja zadatka na svakih 25 minuta omogućava uspješnu koncentraciju mozga na duže staze. Umjesto da čekate da vam pogled i misli odlutaju, aktivirajte podsjetnik na telefonu koji će vas obavijestiti da je potrebno da napravite pauzu.

9. Nosite uniformu

Studija Univerziteta u Torontu pokazala je da nošenje bijelog mantila pojačava pažnju ljudi kada obavljaju određeni posao. Čak i ako vaša profesija ne zahtijeva neki strogi dress code, odbacivanjem odluke šta ćete obući svako jutro uštedjet ćete sebi i vrijeme i energiju. Sjetite se samo Marka Zuckerberg i njegove “uniforme” koja se sastoji od džins pantalona i sive majice.

10. Temperatura kancelarije

Izuzetno topla sala za konferencije i sastanke neće biti ni od kakve koristi. Nedavno američko istraživanje pokazalo je da tokom ljeta produktivnost opada za 20 posto, pažnja za 19, a šansa da će vam nešto odvratiti pažnju raste za 45 odsto. Međutim, ukoliko je prostorija suviše hladna, rastu i šanse da će doći do neke greške ili da će se neko od zaposlenih razboljeti. Idealna temperatura za obavljanje posla iznosi 21-22 stepena Celzijusovih.