Život i zdravlje

"Žena gušter"

Djevojka se zbog grozne boli ne može “ni seksati s momkom”

02/04/2019

Kako je Louise King rasla, upale su postajale sve gore, što je rezultiralo povećavanjima doza kreme

Louise King (28) iz Hampshirea, od pete godine koristi jake kreme. Nakon što je 2018. godine otkrila da kreme mogu potaknuti ovisnost te da joj mogu još dodatno pogoršati stanje kože, odlučila ih je prestati koristi.

Ali, gospođica King je otkrila da je pretrpjela simptome kao kod odvikavanja od droge – umor, nagli gubitak težine, depresiju, zaboravnost i zbunjenost.

Zbog boli i stalnog krvarenja kože morala je dati otkaz na poslu gdje je radila kao analitičar podataka u NHS-u i sad živi s roditeljima koji se brinu za nju.

– Voljela sam steroide, oni su mi spašavali život svaki put kad bi mi se koža upalila – izjavila je gospođica King za britanski Daily Mail.

– Ali sada ih mrzim, kao i to u što su me pretvorili. Cijelo moje lice se ljušti – osjećam se kao gušterica. Moj seksualni život s dečkom je gotovo i ne postojeći – objasnila je.

Gospođica King, koja se namjeravala početi živjeti sa svojim momkom je rekla da je uprkos svemu njezin dečko Brendan jako strpljiv.

– Ali ova situacija je problematična, što nije iznenađujuće, jer zapravo ne možemo imati nikakav fizički kontakt, čak ni poljubac – dodala je.

Objašnjavajući njezinu uporabu kreme za hidrokortizon, gospođica King je rekla:

– Tako je zarazna jer djeluje tako dobro, ali u stvarnosti ne rješava temeljne probleme i na kraju trebate sve više i više kreme kako biste postigli iste rezultate – objasnila je gospođica King zašto je odlučila u potpunosti prestati koristiti hidrokortizon kremu.

– Prestanak korištenja je bila najteža stvar koju sam ikad napravila. To je jako utjecalo na cijeli moj život. Da su moji roditelji tada znali ono znamo danas moji roditelji me nikad ne bi mazali s njom – priča gospođica King.

Nakon što joj je dijagnosticiran ekcem u dobi od pet godina, roditelji gospođice King dobili su nisku dozu topikalnih steroida koji bi prilikom primjene “odmah zaustavili svrab”.

Kako je gospođica King rasla, upale su postajale sve gore, što je rezultiralo povećavanjima doza kreme.

Stidjela se crvenih tačkica koje su nastale kao posljedica ekcema te se u tinejdžerskoj dobi borila s društvenom tjeskobom.

– Mislila sam da je to čudesna krema i svaki put kad bi mi izbila upala sam se obilno s njom mazala. U školi bih pokušala sakriti svoje lice ispod debelog sloja šminke, i isprobavala sam i druge stvari kao što je E45 ili kokosovo ulje.

– Ali ništa nije imalo učinka kao krema sa steroidima – prisjetila se.

S vremenom joj se stanje kože pogoršalo i ekcem i ljuštenje kože se počelo širilo dijelovima tijela na kojima se nikad prije nije pojavljivalo, kao što je gornja usna i leđa.

Ali svaki put kad bi King došla svom doktoru opće prakse, vratila bi se doma s receptom za još jače steroide. Počela je sumnjati da joj krema za steroide pogoršava stanje, a u decembru 2018. ju je u potpunosti prestala koristiti.

– Nešto očito nije bilo sa mnom redu, nije mi bilo bolje i koža mi je postajala sve gora i gora. Koža me stalno boljela i upale su postajale sve češće, skoro da više nije ni bilo normalnih dana.

King je pronašla skupinu ljudi na Instagramu koji imaju isti problem kao i ona, koji se obično naziva ovisnost o topijskim steroidima.

Ovisnost o topijskim steroidima prepoznata je od strane Nacionalnof udruženja za ekcem 2013. godine, ali je još uvijek nepoznato koliko je ona proširena.

Mnogi su “stanje” nazvali samo hirom, dok drugi medicinski stručnjaci smatraju stanje ozbiljnim.

– Nikad prije nisam čula za ovisnost o topijskim steroidima prije nego što sam počela pričati s ljudima iz grupe. To mi je otvorilo vrata u potpuno novi svijet.

– Počela sam na istraživati to na internetu i saznala sam da sam zapravo ovisna o tome i da je odvikavanje nevjerojatno teško – objasnila je.

Par dana nakon što je prestala koristiti steroidne kreme koža gospođice King je bila u puno gorem stanju nego prije, a ekcem se proširio cijelim njezinim licem. Također je rekla da je osjetila vrućicu i treskavicu, simptome slične gripi, što je dovelo do toga da joj je njezin liječnik opće prakse dao još više steroida upozoravajući ju da bi mogla biti hospitalizirana.

– Htjela sam prestati koristiti steroide, ali moja koža je bila u jako lošem stanju i doktor mi je govorio da moram koristiti steroide – objasnila je.

– Došla sam kući i pokrila cijelo tijelo s kremom, ali nekoliko trenutaka kasnije sjetila sam se svega što sam naučila na internetu i požurila se istuširati i skinuti je s mene. To je sve bilo suludo, ovisničko ponašanje kojem sam odlučila jednom i zauvijek stati na kraj – prisjeća se.

Početkom 2019. godine gospođica King je počela osjećati simptome odvikavanja te je bila prisiljena otići na bolovanje zbog ozbiljnosti simptoma, kao što je natečena i ispucana koža koja se ljuštila, umor, groznica, pa čak i nemogućnost zatvaranja očiju.

Sredinom januara, King je napokon posjetila dermatologicu koji je bio užasnut stanjem njezinog lica i pokušao joj propisati više steroida.

– Molila sam je da mi da nešto prirodnije. Dogovorile smo se da probam svjetlosnu terapiju koju upravo čekam da počne – rekla je.

Gospođica King je odlučna liječiti svoju kožu bez steroidnih krema, iako su joj ljudi koji su je podržavali na internetu rekli da to može potrajati i do pet godina.

– Bilo je trenutaka kada sam se pitala zašto se uopće trudim, ali zahvaljujući on-line podršci i podršci moje obitelji onome moje porodice, odlučna sam i dalje se truditi i liječiti – zaključila je.

Komentari

Autor: 24 sata

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana.