Život i zdravlje

savjeti

Evo zbog čega ljeti više otiču noge i kako si možete pomoći

12/06/2019

S povišenjem temperature u tijelu se proširuju vene s ciljem hlađenja tijela, što utječe i na oticanje nogu, jer krv u krvnim žilama se iz ekstremiteta teže vraća prema srcu

Nedavno je Cardi B na društvenim mrežama podijelila fotografiju svojih jako natečenih stopala i potaknula raspravu o oticanju stopala te mogućim razlozima. Provjerili smo koji su najčešći uzorci natečenih stopala te kako se to može spriječiti, pišu 24sata.hr.

Visoke ljetne temperature utječu na oticanje, najčešće potkoljenica i stopala. Osim visokih temperatura, na oticanje mogu utjecati i određene zdravstvene tegobe i lijekovi.

S povišenjem temperature u tijelu se proširuju vene s ciljem hlađenja tijela, a to omogućuje i tekućinama da dospiju u okolno tkivo, što utječe na oticanje. Oticanje se najčešće pojavljuje u nogama jer krv u krvnim žilama se iz ekstremiteta teže vraća prema srcu.

– Vrućine utječu na širenje vena, uglavnom kod malo debljih ljudi i to utječe na pritisak krvi i na oticanje nogu. Dugotrajno sjedenje ili stajanje također potiču oticanje nogu jer se krv teže vraća prema srcu – objašnjava doktorica opće prakse Tanja Pekez-Pavliško.

– Tokom vrućih dana treba paziti da se pije dovoljno tekućine jer dehidracija je još jedan razlog oticanja nogu – dodaje.

– Posebno oprezni moraju biti srčani bolesnici jer su kod njih natečena stopala znak pogoršanja rada srca – upozorava doktorica i dodaje da na oticanje stopala mogu utjecati i određeni lijekovi koje ljudi piju za visoki pritisak, a da se u tom slučaju trebaju posavjetovati sa svojim doktorom.

– Kako bi se spriječilo oticanje nogu treba stiskati mišiće potkoljenice. Na taj način će krv iz stopala i potkoljenica lakše dalje kolati tijelom prema srcu – savjetuje doktorica Pekez-Pavliško. Dodaje da je potrebno piti dovoljno tekućine i izbjegavati izlaganje vrućini.

Ljudi koji puno sjede zbog posla bi se trebali svako malo kratko prošetati, isto kao i ljudi koji moraju dugotrajno stajati.

Također, treba paziti na dovoljan unos tekućine.

Komentari

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana.