Život i zdravlje

Jutarnje navike koje vam produžavaju život

05/07/2015

Ulazite u novi dan sa tromim buđenjem, ispijanjem kafe, a možda čak i cigaretom? Ako je tako, mogli biste sami sebi da skratite život, a osim toga, smanjićete sreću i energičnost. Vrijeme je da usvojite nove navike.

Ako vam je jutro stresno i ispunjeno nezdravim navikama, imaćete loše dane.

Na to upozoravaju američki ljekari koji su napravili uputstva za ljepša jutra.

Udahnite svjež vazduh

Poslije spavanja, u sobi je ustajali vazduh čak i ako vam je prozor bio otvoren. Čim ustanete, otvorite sve prozore u stanu, glavu izbacite napolje, duboko udahnite i izdahnite i tako deset minuta. Pritom bi bilo dobro da sami sebe podsjetite da ste živi, zdravi i sretni. Ako uspijete da ujutro razvijete pozitivan stav, tokom dana ćete biti otporniji na negativnu energiju koja će sigurno naići.

Istezanje

Tijelo je poslije spavanja tromo i svaki nagli pokret mogao bi da napravi probleme. Da se to ne bi dogodilo, posle jutarnje higijene, obavezno uradite vježbe istezanja.

Vježba prije svega

Posle istezanja, tijelo nagradite vježbanjem. Ako odradite vježbu ujutru prije nego što vas sustignu obaveze, napravili ste dobar posao. Vježba pojačava lučenje hormona sreće, pomaže vam da se razgibate i svježi započnete dan. Naravno, vježbanje je put do boljeg zdravlja i vitkosti. Za jutarnje vežbanje dovoljno je i 15 minuta, a izaberite trčanje ili nešto drugo što vam se sviđa.

Toplo-hladan tuš

Posle vježbanja, uđite u kadu pod tuš i neizmjenično se istuširajte toplom i hladnom vodom. To će pokrenuti vašu cirkulaciju, a vas će u potpunosti razbuditi i napuniti energijom.

Doručak prije kafe

Vjerovatno volite jutarnju kafu, možda ste i pušač, ali bez obzira na to ni kafu, a ni cigarete ne bi trebalo da konzumirate ujutru, prije nego što nešto ne pojedete. Trudite se da jedete na miru i bez žurbe. Dobar izbor su žitarice od cijelog zrna sa jogurtom i voće.

Upravljanje vremenom

Najviše problema ujutru se javlja zbog loše procjene vremena. Sav jutarnji stres je zbog žurbe i kašnjenja. To je nešto što možete izbeći, ako se dobro organizujete. Trudite se da uveče prije spavanja napravite plan za sutrašnji dan. Tako ćete ujutru stići da uradite sve ovo što smo vam predložili.

Naravno, trebaće vam vremena da usvojite nove navike, ali nemojte da odustajete. To su navike zbog kojih ćete biti bolje raspoloženi, aktivniji, odmorniji, zdraviji i ljepši.

Komentari

1 Comment

  1. AV AV

    05/07/2015 at 11:52

    Ima li iko da ovo ujutro moze da stigne, a da nije u zatvoru?

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana.