Život i zdravlje

Kako da se spasite pretjeranog znojenja

24/06/2015

“Ukoliko se znojite toliko da se osjećate neprijatno i da to utječe na vaš društveni život, školu ili posao, vrijeme je da razmotrite kako da riješite problem”, kaže dermatolog Jason Miler.

Smanjite unos kofeina

Postoje dva razloga zašto dnevna doza kofeina može da vam učini protivuslugu.

Kofein stimuliše vaš nervni sistem, koji aktivira znojne žlijezde, pa dolazimo do zaključka da što više kofeina pijete, to se više znojite.

Toplota od pića takođe može da zagrije vaše tijelo dovoljno da počne da se znoji.

Ne morate da prestanete da pijete kafu, ali zamijenite toplu hladnom kafom.

Bez začinjene hrane

Kao i kafa, i začinjena hrana aktivira neurotransmitere izazivajući znojenje. Kapsaicin, hemijski sastojak ljutih papričica može da vas preznoji iz dva razloga.

“Prvi razlog – konzumiranje ljutih paprika može da prevari tijelo misleći da osjeća neku vrstu traume, što povećava stres i znojenje”, kaže dermatolog Jessica Crant.

“Kapsaicin takođe pokreće određene tipove nervnih završetaka koji reaguje jedino na blagu vrućinu, pa sve što je jače od toga, ono tretira kao previše vruće i počinje da se znoji kako bi se ohladilo.”, dodaje ona.

Nemojte da se oslanjate na dezodorans

Ukoliko koristite dezodorans da biste ukrotili pazuh, radite pogrešno. Iako će dezodorans zamaskirati bilo koji neprijatni miris, antiperspirant je ono što zapravo sprečava znojenje.

Antiperspiranti sadrže aluminijumsku so, koji kada se priključe vašim znojnim žlijezdama, redukuju količinu znoja koja putuje ka vašoj koži.

Dr. Miler savjetuje da antiperspirant koristite dva puta dnevno, uključujući i jednom u toku noći. Nanosite ga na suhu kožu i umasirajte ga u kožu. Tako ćete spriječiti iritaciju i poboljšati efekat.

Ostanite svježi ispod pojasa

Vaš pazuh nije jedini dio tijela koji se znoji, pa preporučujemo da koristite dodatne snažne antiperspirante protiv znojenja na preponama.

“Budite oprezni i koristite zdrav razum, pa odmah prekinite s antiperspirantima ukoliko dobijete osip, peckanje ili iritaciju”.

Promijenite garderobu

Ako znate da ćete dosta vremena provoditi napolju, opredijelite se za prijatnu tkaninu poput lana i pamuka. Odjeća koja apsorbuje znoj, kao što je odjeća za teretanu, takođe mogu da vam pomognu da ostanete suhi.

Ako imate problema sa znojenje stopala, nemojte da idete bosi u zatvorenim cipelama. S druge strane, čarape mogu da apsorbuju znoj prije nego što stopala počnu da emituju neprijatan miris. Najoblje je da se u tom slučaju opredjelite za čarape od pamuka.

Alternativni tretmani

Ukoliko promijenite ishranu garderobu i dezodorans, a to vam ipak ne pomogne, obratite se ljekaru. Postoji nekoliko lijekova i drugih tretmana koji mogu da pomognu u rješavanju ovog problema.

Ubrizgavanje botoksa je jedna od varijanti koja može uspješno da tretira vaš problem pretjeranog znojenja ispod pazuha. Međutim, to nije trajno rješenje, budući da rezulati mogu da potraju do šest mjeseci.

Ako baš i ne volite igle, razmislite o lijekovima poput glikopirolata, lijek koji se uzima oralnim putem, koji blokira nervne impulse do vaših znojnih žlijezda. Ipak, neophodno je da se prije svega obratite ljekaru, pa će vam on pomoći i izabrati najbolju terapiju za vas.

Komentari

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana.