Naučnici otkrivaju zašto su ljudi kreativni

kreativnost

I dok velike svjetske korporacije sve više brinu zbog kreativnosti zaposlenika, sve više vremena i resursa posvećuju sreći među svojim zaposlenima.

U nekim kompanijama postoje ljudi specifično zaduženi za sreću zaposlenika.

Međutim, većina naučnika kaže da kreativnost najviše ovisi o upornosti i vještinama rješavanja problema, a ne ovisi toliko o osobnom zadovoljstvu pojedinca.

Anna Jordanous i Bill Keller pregledali su gotovo pola stoljeća naučne literature i identifikovali su 14 komponenti kreativnost, piše qz.com.

Među tih 14 sastavnica kreativnosti svoje mjesto nije našla sreća.

Sama kreativnost iznimno je kompleksna pojava i svih 14 komponenti mora surađivati kako bi osoba pokazala kreativnost. Psiholog Mark Davis sa Univerziteta Sjeverni Texas dijeli kreativnost u dvije faze, generiranje ideja i rješavanje problema.

Njegov pregledni rad iz 2009. donosi zaključak da je pozitivno raspoloženje korisno kada se prvi put iznose neke ideje. Međutim, da bi se ideje provele u djelo, potrebna je upornost, piše Express.hr.

Tokom posla ljudi često naiđu na probleme, a stres je povremeno dovoljan motivator za ulaganje više truda. Kao što je za sve bitna umjerenost, tako je i u stresu.

Amy Arnsten sa Univerziteta Yale kaže da je upravljanje raspoloženjem ključ održavanja moždane aktivnosti. Intenzivne emocije, bilo pozitivne ili negativne, mogu dovesti do problema prefrontalnom režnju mozga koji je povezan s kreativnosti.

Prefrontalni režanj regulira dopamin, hormon sreće, kao odgovor na emotivne podražaje. Takva reakcija je dobra, ali u nekim razumnim okvirima.

Nekontrolirani osjećaji mogu preopteretiti dopaminski sustav u tijelu što može naškoditi sposobnosti prosuđivanja i kreativnosti. Višak pozitivnih osjećaja može nas zavarati i možemo smetnuti s uma činjenicu da posao još nije gotov.

Arnsten pojašnjava da je najbitnije živjeti u uvjerenju da su svi problemi rješivi.

Sve dok ljudi vjeruju da je moguće premostiti neku prepreku, ustrajat će na tom putu i na kraju pronaći kreativan način rješavanja problema.