Pet osobina ljudi vrlo visoke emocionalne inteligencije

djevojka-zena

Ljudi vrlo visoke emocionalne inteligencije dobro raspoznaju šta drugi ljudi osjećaju i znaju kako da reaguju – da pruže utjehu, umire, saslušaju, razvesele na određeni način itd. Ali, postoje i stvari koje takvi ljudi neće da urade, a to ih izdvaja od ljudi kojima je emocionalna inteligencija prosječna. Ovo je pet karakteristika koje imaju ljudi vrlo visoke emocionalne inteligencije:

1. Znaju da izaberu pravo vrijeme za slušanje i za pričanje
Oni tačno znaju kako se čovjek osjeća i šta je u tom trenutku najbolje da urade. Ako osjete da nekoga treba saslušati, ćutaće i slušaće. Ali, neće se pretvarati da slušaju, a ustvari ih ne zanima šta taj čovjek govori, kao što to rade ljudi niže emocionalne inteligencije, već će pažljivo slušati i pokušaće da dobro razumiju šta sagovornika muči. Isto tako, znaju da izaberu pravo vrijeme da nešto kažu, kao i šta će da izgovore.

2. Stoje po strani i posmatraju
Dobar primjer da čovjek ima visoki nivo emocionalne inteligencije je ako ponekad mirno posmatra situaciju oko sebe, sluša o čemu ljudi razgovaraju, kako se ponašaju i ostalo jer iz toga mogu puno da “pročitaju” o nekome. Iako ćuti i djeluje nezainteresovano, stvoriće prilično tačnu sliku o svakom čovjeku, kakvog je karaktera, dubine emocija, kakve probleme ima, da li je srećan ili nesrećan, pokušava li da bude ono što nije, da li gazi po drugima na putu do cilja itd. Na osnovu toga će se eventualno kasnije s nekim ljudima zbližiti dok će druge izbjegavati, odnosno biće na distanci s njima.

3. Dobro upravljaju emocijama
Takvi ljudi prilično su dobri u kontroli svojih emocija, jer kao što odlično razumiju emocije drugih, tako su jako dobro svjesni i svojih – na primjer, zašto se neke vrste emocija kod njih pojavljuju, šta moraju da urade da se to promijeni, šta će se dogoditi ako ignorišu problem i ne slušaju unutrašnji glas i slično.

4. Imaju zdrav smisao za humor
Drugim riječima, imaju smisla za humor i rado će se nasmijati čak i na svoj račun, ali isto tako znaju da prepoznaju situaciju u kojoj mjesta za smijeh nema. Ljudi koji se nikad ne smiju, odnosno nemaju smisla za humor, kao i oni koji baš od svega prave pošalice su ljudi niske emocionalne inteligencije.

5. Žele povratnu informaciju
Bez obzira da li je povratna informacija, odnosno reakcija, pozitivna ili negativna, ljudi visoke emocionalne inteligencije žele da je čuju i vide. Naime, oni donose zaključke o nečemu ili nekome iz svega, pa tako i iz povratnih informacija. To im služi kao smjernica za naredne postupke. Ljudi niže emocionalne inteligencije mogu da se naljute ili pogrešno shvate povratnu informaciju ili reakciju jer ne sagledavaju stvari široko.