Život i zdravlje

Pet stvari koje vjerovatno niste znali o mineralnoj vodi

31/07/2015

Mineralna voda se čini kao odlično ljetno osvježenje i kao dobra alternativa za alkohol ili zašećerena gazirana pića. A, i mnogima je zanimljivija od obične vode.

Toliko je popularna da se godišnje, recimo u Velikoj Britaniji gdje je rađeno ovo istraživanje, popije 300 miliona litara mineralne vode.

No, je li gazirana voda tako zdrava, dobra i neutralna kako mislimo? Evo nekoliko stvari koje sigurno niste znali, a koje mineralna voda čini vašem organizmu.

1. Oštećuje zubnu caklinu

Ugljikov dioksid koji se koristi za stvaranje mjehurića u gaziranoj vodi, otapajući se u njoj stvara ugljičnu kiselinu što tom napitku daje osvježavajući, pomalo opori okus.

Iako je kiselina u nekim mineralnim vodama balansirana njihovim prirodnim sadržajem minerala, pH većine mineralnih voda je dovoljno nizak da omekšava zubnu caklinu i time je čini osjetljivom na oštećenja, posebno ako je tokom dana često pijuckate. Problem se još i pogoršava ako u mineralnu dodate krišku limuna.

Postepena erozija zubne cakline ostavlja donji sloj žutog dentina izloženim pa je zub osjetljiv na toplinu i hladnoću zbog čega boli. Da bi se smanjila erozija koju stvara gazirana voda trebalo bi je piti samo uz jelo. Ne pijte je tokom dana jer slina u ustima tada nema priliku neutralizirati kiselinu.

Pokušajte gaziranu vodu piti na slamku da smanjite kontakt sa zubima i da pružite priliku slini da remineralizira caklinu i očvrsne je. Ispiranje zuba običnom vodom nakon što ste pili gaziranu pomaže da se uklone ostaci kiseline, a žvakanje žvakaće gume bez šećera stimulira lučenje sline koja će ubrzati proces neutralizacije kiseline.

2. So u gaziranoj vodi čini nas žednima

Neke mineralne vode sadrže znatne količine soli. To je obično označeno hemijskim simbolom Na (natrij). Previše soli u hrani podiže krvni pritisak što nikako ne pomaže srcu. Dnevna potrebna količina soli iznosi 6 grama. So izaziva žeđ, a konzumirate li vodu koja sadrži više soli, više osjećate žeđ pa tako želite još više piti što još više poveća količinu soli. Ako je pijete, birajte barem onu koja sadrži manje soli.

3. Od mjehurića u vodi raste trbuh

Karbonizacija u gaziranoj vodi može stvoriti dodatne plinove u probavnom sistemu zbog čega se javlja nadutost trbuha. Ovo je vrlo neugodno, a zna biti i bolno za one koji pate od sindroma iritabilnog crijeva.

Simptomi IBS-a su abdominalana bol, zatvor, proljev i vjetrovi. Ako ste u toj grupi ljudi ili ako želite ravan trbuh najbolje je preskočiti mineralnu vodu.

4. Pogoršava žgaravicu

Žgaravica je želučani refleks koji se događa kada mišićni prsten između želuca i jednjaka slabo funkcionira pa dozvoljava kiselini da se digne u jednjak što stvara bolno pečenje u prsima i želucu.
Događa li se to više od dva puta sedmično, vjerovatno bolujete od želučanog refluksa. Ako već imate određene predizpozicije, ispijanje gaziranih napitaka povećava šanse da će želudac vraćati sadržaj prema gore.

5. Dodani šećer koji nas deblja

Iako imaju oznake da im je dodano svježe voće, neke gazirane vode koje imaju dodane okuse, sadrže šećera koliko i coca – cola. Studija s Bangor univerziteta iz 2012. pokazuje da samo dvije čaše zašećerenog gaziranog pića dnevno čini ljude ovisnijima o šećeru.

To mijenja način na koji mišići koriste hranu učeći se da tokom vremena biraju šećer umjesto masti. I sama karbonizacija čini da tokom vremena imamo veću želju za slatkim. Ugljikov dioksid otopljen u vodi pojačava želju za slatkom hranom i mijenja percepciju okusa.

Komentari

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana.