Život i zdravlje

Prestanite pušiti u 15 jednostavnih koraka

21/06/2015

Ako ste pušač, sigurno i razmišljate o tome kako se riješiti te ružne navike jednom zauvijek. Pušenje je skupa i opasna ovisnost pa je važno ne odustati i pokušati pronaći najbolji način za prestanak. Vodimo vas kroz poznati američki program “Breathe Free Plan to Stop Smoking” – 15 koraka do nepušenja.

Svi koraci su jednostavni, razumljivi, lako primjenjivi i učinkoviti:

1. Odaberite prednost nepušenja koje su vam najvažnije – fizičke prednosti (bolji osjećaj okusa i mirisa, prestanak kašlja i upala, normalizacija krvnog tlaka…. ), poboljšanje ukupnog zdravlja, društvene prednosti (više vremena za porodicu, posao, prijatelje, ne smetanje drugim osobama s pušenjem, zadobivanje naklonosti porodice i prijatelja; kuća, automobil i auto odišu svježinom….), emocionalne prednosti (nema osjećaj krivnje, raste osjećaj sreće i zadovoljstva, ukupno se bolje osjeća, povećanje samopouzdanja i samopoštovanja…), finansijske prednosti;

2. odredite datum prestanka pušenja;

3. tjelesno se pripremite za prestanak pušenja;

4. naravno, potrebna je i psihička priprema;

5. planirajte nagradu koje će vas motivirati da ustrajete;

6. promatrajte nepušače i oponašajte ih;

7. prestanite pušiti uz mali obred;

8. unosite više tekućine prvenstveno vodu, prirodne sokove, pripaziti na prehranu izbjegavati „grickalice“, odaberite radije mrkvicu, celer, voće…)

9. pronađite vrijeme za odmor i opuštanje;

10. probudite sposobnost maštanja (usmjerite se na pozitivne misli i sadržaje);

11. koristite duhovnu snagu (vjerski sadržaji);

12. na smanjivanje žudnje za pušenjem može utjecati npr.tuširanje;

13. ako ste posrnuli i ponovo zapalili cigaretu, nemojte odustati, već krenite ispočetka (recidiv je dio terapijskog procesa i treba ga analizirati);

14. ne zaboravite dvostruku pobjedu (za sebe i za druge);

15. osjećajte se dobro zbog samog sebe.

Svakako bi trebalo obratiti pažnju na simptome apstinencije koji se javljaju između 24-36 sati i obično su prisutni oko sedmicu dana od prestanka pušenja, može biti i iznimno i duže – fizički simptomi. Psihološki simptomi traju od mjesec dana do godinu. Neki pušači nastavljaju pušiti kako bi izbjegli simptome apstinencije – napetost, nervozu, nesanicu, razdražljivost, poteškoće sa koncentracijom, glavobolju, pojačan apetit, probleme sa probavom, uz jaku žudnju sa pušenjem. Taj osjećaj jake žudnje traje 2-3 minute i nakon toga prolazi.

Vrijedno je i zapamtiti dobrobiti prestanka pušenja

– nakon 1-9 mjeseci – smanjuje se kašalj i kratkoća disanja;

– nakon jedne godine – rizik nastanka koronarne srčane bolesti smanjen je napola u odnosu na pušača;

– nakon 5 godina – rizik nastanka moždanog udara smanjen je;

– nakon 10 godina – rizik od raka pluća smanjen je napola u odnosu na pušače te opada i rizik za rak usne šupljine, grkljana, jednjaka, mokraćnog mjehura, maternice i gušterače;

– nakon 15 godina – rizik za koronarnu srčanu bolest izjednačen je riziku nepušača.

Komentari

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana.