Pronađeni tragovi ogromnih dinosaurusa stari 170 miliona godina (FOTO)

skye2
Foto: Evening Standard

Na škotskom ostrvu Skye pronađeni su tragovi ogromnih dinosaurusa stari 170 miliona godina, koji će moći da rasvijetle evoluciju reptila iz doba jure.

Većinu tragova ostavili su “stariji rođaci” tiranosaurusa reksa, zvani teropodi, koji su bili visoki dva metra, kao i sauropodi, reptili slične veličine dugog vrata.

Ovo je druga grupa tragova dinosaurusa pronađenih na ovom ostrvu, nakon što su prvi otkriveni 2015. godine, iako su ovi najnoviji pronađeni u stijenama starije geološke starine, podsjeća list Evening Standard.

Ovo otkriće je od globalnog značaja jer predstavlja rijedak dokaz o periodu srednje jure, iz kojeg je sačuvano veoma malo fosilnih ostataka.

Doktor Steve Brusatte sa Univerziteta u Edinburgu, koji je predvodio istraživanje, rekao je da istraživači stalno nalaze nove tragovi dinosaurusa na ovom ostrvu.

“Novi tragovi otkrivaju nam dvije različite vrste dinosaurusa – dugovrate rođake brontosaurusa i oštrozube rođake tiranosaurusa reksa. Svi tragovi pronađeni su blizini plitke lagune u vrijeme kada je Škotska bila mnogo toplija, a dinosaurusi se pripremali za svoju globalnu dominaciju”, rekao je Brusatte.

Naučnici su premjerili, fotografisali i analizirali oko 50 tragova na poluostrvu Trotternish .

Najveći je promjera 70 centimetara i to je trag sauropoda, dok je najveći trag teropoda promjera oko 50 centimetara.