Satnica sna: Koliko zaista treba da spavate

Faktori koji najviše utiču na san su broj sati provedenih u snu i broj buđenja tokom noći. Za dobar san potrebno je zaspati u roku od 30 minuta, ne buditi se tokom noći i spavati barem 85 posto vremena ukupno provedenog u krevetu.

Ako se predugo uspavljujete, budite se po nekoliko puta tokom noći i provodite dugo vremena budni, nekvalitetno spavate.

Koliko sna nam je potrebno (okvirno)?

  • Novorođenčad (0-3 mjeseca) – 14 do 17 sati.
  • Bebe (4-11 mjeseci) – 12 do 15 sati.
  • Mala djeca (1-2 godine) – 11 do 14 sati.
  • Predškolci (3-5 godina) – 10 do 13 sati.
  • Djeca školskog uzrasta (6-13 godina) – 9 do 11 sati.
  • Tinejdžeri (14-17 godina) – 8 do 10 sati.
  • Mlađi odrasli (18-25 godina) – 7 do 9 sati.
  • Odrasli (26-64 godine) – 7 do 9 sati.
  • Starije osobe (Iznad 65 godina) – 7 do 8 sati.

Zašto je nesanica problem?

Dugotrajni problemi s nesanicom mogu uzrokovati niz zdravstvenih problema. Povezani su s češćim javljanjem depresije, ali i s anksioznim stanjima, pojačanom sklonošću ljutnji, iritabilnosti i sličnimproblemima.

Dugotrajna nesanica znači i povećani rizik pojave hroničnih bolesti (npr. bolesti srca i krvnih sudova i povećane mogućnosti za pojavu nekih karcinoma), povećani rizik od gojaznosti, kao i od preuranjenog starenja.

Svaka deseta osoba ima problema, a u starijem uzrastu – svaka peta. Tri su osnovna načina regulisanja nesanice, a to su: lijekovi, psihoterapija i promjena navika.

IZVORNedeljnik.rs
PODIJELI