Život i zdravlje

Sedam namirnica za koje se tvrdi da su zdrave, a uopšte nisu

12/08/2015

Nauka je mnogo napredovala u otkrivanju stvari koje nas mogu ubiti, ipak još smo uvijek daleko od otkrivanja šta nas pokreće. Upravo je to područje odličan teren za razne šarlatane i varalice koji vam prodaju svoje proizvode i obećavaju vam vječnost.

A najveći prevaranti su velike korporacije.

Ovih sedam proizvoda reklamiraju se kao izuzetno hranjivi i dobri za zdravlje, ali istina je ipak malo drugačija, piše Rawstory.com.

1. Kokosova voda

“Niskokalorična”, “bez masti” i “bogata magnezijumom” samo su neke od nutritivnih prednosti vode iz još zelenih kokosovih oraha. Kada tome dodate zvijezde poput Rihanne i Jessice Albe koje se kunu u njeno djelovanje, dobili ste unosnu industriju.

Istina je da kokosova voda ima svojih prednosti, ali vrlo je skupa. Studija iz 2012. godine pokazala je da ovaj “čarobni napitak” nije ništa bolji od obične vode. pa se držite dobre stare H2O.

2. Vitaminizirana voda

Vitamini i voda – šta tu može da bude loše, pitate se?

Iako čudotvorna svojstva vitaminizirane vode nisu dokazana, ko bi u njih sumnjao kada ih reklamiraju “stručnjaci” poput Jennifer Aniston? Uprkos njihovim tvrdnjama, dosad nije dokazano da vitamini leče išta osim egzotičnih bolesti poput beri-berija. Ako ikada obolite od beri-berija, obavezno nabavite vitaminiziranu vodu, a dotad vam je narandža dovoljan izvor vitamina.

3. Energetske pločice

Reklame u kojima mišićave, vitke žene u sportskim grudnjacima grickaju pločice i obećavaju mladolik izgled odličan su mamac za sve koji se bore s viškom kilograma. Nažalost, većina tih je proizvoda sve samo ne zdrava. Velik udio masnoća, kalorija i tamna čokolada s premalim udjelom antioksidansa ružna je istina koja se krije iza riječi “fitness”. I nemojte da se zavaravate: šećer je šećer, nevažno je radi li se o rafinisanom, bijelom ili o medu.

4. Granola

Granola – druga riječ za zdravu ishranu u obliku orašastih plodova, dehidriranog voća i cijelih žitarica, upakovana u kutiju na kojoj je slika polja pšenice i kašike meda – i šećera, kao i previše masti. Četvrtina šoljice granole sadrži četiri grama šećera i pet grama masnoća, pa zaključite sami.

5. Voćni jogurt

Dok je obični jogurt izvrsna namirnica bogata proteinima i bakterijama koje održavaju vaš imunološki sistem zdravim, voćni je jogurt jedna velika prevara prepuna šećera. Ako želite jesti jogurt s voćem, stavite voće u jogurt.

6. Bademovo mlijeko

Otkad su u javnost procurele priče o stravi i užasu koji se događaju na farmama krava, procvala je industrija mlijeka biljnog porijekla. Proizvođači mlijeka od soje, konoplje i ostalih biljaka počeli su jako dobro da zarađuju na pretpostavci da je mlijeko od zdravih biljaka takođe zdravo.

Ali, da li ja zaista tako? Bademovo mlijeko sastoji se uglavnom od vode u koju je umiješana šaka badema. Ne zvuči baš hranjivo, zar ne? Kalcijum i ostale “zdrave stvari” u ovu se tečnost dodaju naknadno i daleko su od “prirodnog izvora”. Uzmite u obzir i da su za uzgoj badema potrebne ogromne količine vode što bademovo mleko čini vrlo štetnim za prirodnu okolinu.

7. Hrana obogaćena omega-3 masnim kiselinama

Dokazano je da omega-3 masne kiseline igraju ulogu u smanjenju rizika od bolesti srca, raka, Alhajcmerove i drugih bolesti koje ugrožavaju život pa nimalo ne čudi što su velike korporacije odmah počele dodavati omega-3 masnoće u svoje prehrambene proizvode.

Problem je u tome što nisu dodale DHA i EPA “omege” nego ALA omega-3 masne kiseline koje nemaju nikakav posebni učinak na organizam. S vremena na vrijeme se počastite lososom – jedan komadić ove ribe ima 100 puta više dobrih “omega” nego obogaćena mleka i jogurti, prenosi Rawstory.com.

Komentari

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana.