Život i zdravlje

U Ljubljani trajno čuvanje gena bosanskog brdskog konja

19/08/2017

Audieđunarodno udruženje uzgajivača bosanskog brdskog konja od aprila do sredine jula ove godine izvršilo je još jedan posao od izuzetne važnosti za očuvanje genetskog potencijala pasmine.

– Stručnjaci Veterinarskog fakulteta iz Ljubljane, s kojim Udruženje ima dugugodišnju uspješnu saradnju, izvršili su uzimanje i dugoročno konzerviranje sjemena (smrzavanje i pohranjivanje u tekućem dušiku) od tri linije pastuha i pohranili ga u banci gena na odjelu porodiljstva koje djeluje pri tom fakultetu za namjenu očuvanja pasmine “In Vitro” – kazao je Feni član Međunarodnog udruženja uzgajivača bosanskog brdskog konja Enver Žiga.

Pojasnio je da je taj način trajnog očuvanja gena izvornih ugroženih pasmina uobičajen i koristi se u većini država Europske unije.

– Zahvaljujući velikom angažiranju predsjednika Udruženja Antona Dolinšeka i susretljivosti nekolicine profesora sa Veterinarskog fakulteta iz Ljubljane uspjeli smo trajno sačuvati gene za linije pastuha: Miško, Barut i Durmitor, a u planu je da se na taj način sačuva sjeme i od pastuha linije Đulbeg – kazao je Žiga.

Tako je Udruženje, kako je naglasio, pored velike pažnje koju posvećuje fizičkom očuvanju pasmine kroz stalno povećanje broja grla i muške i ženske populacije, napravilo veliki korak u cilju trajne zaštite dijela ovoga izuzetno vrijednog genetskog materijala.

– Ovo bi trebalo da je briga državnih i entitetskih službi ili fakulteta u BiH koji nažalost, vrlo malo ili nimalo vode računa o izvornim pasmina. Sva je sreća da postoji Udruženje i ljudi u njemu koji ne štede ni sredstva ni vrijeme ni vlastiti rad na očuvanju bosanskog brdskog konja – naglasio je Žiga.

Prilikom formiranja Međunarodnog udruženja uzgajivača bosanskog brdskog konja, u martu 2010. godine, utvrđeni su osnovni ciljevi među kojima je najvažniji bio očuvanje pasmine i zaštita njenog genetskog materijala.

U dosadašnjem radu Udruženje je ostvarilo niz značajnih rezultata među kojima su: povećanje brojnosti pasmine, povečanje broja ergela i broja malih uzgajivača, utvrđivanje standarda pasmine, registracija Udruženja kao verifikovane uzgojne organizacije i povećanje broja država u kojima se selekcijski uzgaja pasmina. R8 je bolid velikih mogućnosti, a kada mu pridružite autocestu bez brzinskog ograničenja samo nebo je granica. Doslovno.

Da stvar bude ekstremnija radi se o tuniranom primjerku kojem je snaga podignuta za oko 200 KS na konačnih 802 KS. Podsjetimo, R8 V10 Plus raspolaže za 610 KS i 560 Nm, što mu omogućuje da 100 km/h uhvati za nešto više od 3 sekunde, ali i da vozi brzinama debelo preko 300 km/h.
A ako ste se pitali kako to izgleda u praksi pogledajte video u nastavku. Konkretni R8 je prema brzinomjeru vozio čak 324 km/h njemačkom autocestom. Impresivno, ali i vrlo nepromišljeno.