Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

naučnici objašnjavaju

Zašto je bolje da djeca čitaju iz štampanih knjiga nego s ekrana

stem-t4l–PnSpCHYKsw-unsplash

Zašto učenici ne uče dovoljno dobro kada čitaju s ekrana fascinantno je pitanje

Je li moguće da čitanje e-knjiga nije toliko učinkovito kao okretanje stranica i čitanje klasičnih štampanih knjiga koje posuđujemo u bibliotekama? Najnovije istraživanje pokazalo je da postoje velike razlike kod ova dva načina čitanja, a naučnici su se posebno fokusirali na uspjeh djece koja čitaju.

Naime, rezultati su pokazali da su djeca koja su čitala štampane verzije knjiga imala čak 49 bodova više na testovima u odnosu na djecu koja su čitala rijetko ili gotovo nikad. Što se tiče djece koja većinom čitaju knjige u digitalnom obliku, njihovi rezultati pokazali su da u odnosu na čitače klasičnih knjiga zaostaju jedan cijeli razred, što je uistinu velika razlika.

Kako to objašnjavaju stručnjaci?

Zašto učenici ne uče dovoljno dobro kada čitaju s ekrana fascinantno je pitanje. Neki stručnjaci smatraju da svjetlost i treperenje ekrana više opterećuju mozak nego papir, dok drugi za ovakve rezultate “krive” prostorno pamćenje za lokaciju odlomka ili grafikona na stranici printanog papira koja, kako tvrde, može pomoći učeniku da se lakše prisjeti određenih informacija.

Digitalna distrakcija i obavljanja više zadataka odjednom očit je problem u današnjem svijetu od kojeg se, nažalost, ne može pobjeći. Međutim, zanimljiva je činjenica da kod učenja s ekrana tokom istraživanja djeci nije bilo dozvoljeno niti pretraživanje po internetu niti korištenje drugih aplikacija koje bi im mogle oduzeti pažnju.

Upravo je to ono što je najviše zbunilo naučnike jer, ako distrakcija nije problem, što onda jest? U prethodnim istraživanjima smatralo se da ljudi čitaju prebrzo kada čitaju s ekrana. Najnovija istraživanja taj su zaključak opovrgnula.

Umjesto toga, profesorica i autorica najnovije studije Virginia Clinton smatra da bi problem mogao biti samozavaravanje onih koji čitaju na ekranima. Tokom odgovaranja na pitanje koliko misle da su bili uspješni, ispitanici koji su čitali s ekrana stalno su precjenjivali svoje razumijevanje pročitanog teksta, dok su čitatelji štampanih knjiga bili mnogo tačniji u svojim procjenama.

“Iako na prvu zvuči bezazleno, zapravo je ovo otkriće vrlo važan faktor u zaključcima koje smo donijeli. Naime, pretjerano samopouzdanje onih koji čitaju knjige u digitalnom obliku važno je jer će ljudi koji precjenjuju svoje sposobnosti vjerojatno pri čitanju uložiti manje truda. Što manje truda osoba uloži u čitanje nekog sadržaja, manja je vjerojatnost da će isti razumjeti. To je zato što razumijevanje pročitanog, kao uostalom i svako učenje, nije nimalo jednostavno i zahtijeva rad”, objašnjava Clinton.