Život i zdravlje

Zašto je stvarno vrijeme da počnete spavati goli

24/08/2015

Sklonite flanelske pidžame. Veliki broj studija kaže da je zdravo ako spavamo goli. Za one koji to nikad nisu probali, možda će im trebati malo vremena da se priviknu, ali ubrzo ćete shvatiti – osjećaj je odličan.

I, kako sve više studija pokazuje, daleko je zdravije od spavanja u pidžamama i spavaćicama. A i korisnije u nekim drugim područjima vašeg života, poput onog ljubavnog.

Osim na ljubav, razgolićenost u krevetu utječe na šećer, intimno zdravlje, imunitet, kvalitetu sna… A stručnjaci su za Daily Mail detaljno objasnili razloge.

1. Više će vam se sviđati partner

Upitnik kompanije Brits by Cotton USA koja promovira pamučne proizvode koji uključuju i pidžame i plahte, ustanovila je da je 57 posto onih koji spavaju goli u sretnim vezama. To je 9 posto više nego kod onih koji spavaju u pidžamama, slijede 43 posto onih u spavaćicama.

2. Spavanje bez odjeće prevenira dijabetes

Ovo je malo nategnuto ali ima logike. Odrasli imaju malu količinu smeđe masti tj. dobrih masti u tijelu, a studija iz 2014. gledala je kako temperatura sobe utječe na masne stanice. Studija je trajala 4 mjeseca i nije bila opsežna. Samo je 5 muškaraca spavalo u sobama zagrijanim od 18 do 27 stepeni. Poslije 4 sedmice spavanja na niskoj temperaturi imali su dva puta više smeđe masti i osjetljivost na inzulin je bila bolja pa naučnici kažu da golo spavanje smanjuje tjelesnu temperaturu i rizik dijabetesa. Četiri sedmice spavanja na visokoj temperaturi od 27 stepeni poništilo je sve prednosti.

3. Bolje je za žensko zdravlje

Ako nam je hladnije puno će manje bakterija rasti u vaginalnoj zoni, zrak bolje cirkulira i ne dolazi do infekcija.

4. Preci su tako spavali

Ako ste na primjer na Paleo dijeti pa jedete kao spiljski čovjek, zašto ne bi tako i spavali? To što su nam preci spavali goli bila je na neki način njihova zaštita od grabežljivaca pa možda se i mi u modernom dobu osjećamo sigurnije spavamo li tako.

5. Može biti koristi za imunosustav

Kontaktom kože sa kožom naše adrenalinske žlijezde dobijaju poruku i luči se hormon kortizol. Kortizol suzbija odgovor imunosustava. Kontakt kože sa kožom povećava i razinu oksitocina koji ima pozitivne učinke na krvni tlak i proces ozdravljenja.

6. Tjelesna temperatura utječe na spavanje

Oni koji imaju poteškoća zaspati imaju višu tjelesnu temperaturu nego drugi normalni spavači. Lakše će vam biti zaspati goli čim se naučite.

Komentari

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana.