Život i zdravlje

savjeti stručnjaka

Zašto se ipak debljate iako redovno vježbate

06/07/2022

Voda čini otprilike dvije trećine tjelesne neke osobe, a dnevne varijacije u sadržaju vode u ljudskom tijelu mogu iznositi do 4,5 kg

Vježbali ste redovno, ali ste na vaganju otkrili da ste dobili nekoliko kilograma. Međutim, to ne mora biti razlog za paniku. Evo četiri razloga zbog kojih biste se mogli udebljati iako vježbate i zdravo se hranite.

Zadržavanje vode nakon vježbanja

Količina vode u tijelu ima veliki utjecaj na vašu težinu i mogla bi biti odgovor na pitanje: “Zašto se tako lako debljam?”

Voda čini otprilike dvije trećine tjelesne neke osobe, a dnevne varijacije u sadržaju vode u ljudskom tijelu mogu iznositi do 4,5 kg. Ovo je jedan od glavnih razloga zašto su diuretici toliko popularni – oni omogućuju brzo izmokravanje vode što rezultira kratkoročnim gubitkom težine – ali ni na koji način ne mijenjaju sastav vašeg tijela.

Dobivanje na težini odmah nakon treninga

Tjelesna masa je kombinacija mišića, masti, kostiju i vezivnog tkiva, mozga i nervnog tkiva, krvi i limfe, urina…, sve do crijevnih gasova i vazduha koji nosimo u plućima. Odmah nakon vježbanja, postotak mase u svakoj od ovih kategorija može se promijeniti za čak 15 posto. Intenzivni treninzi dovode do varijacija uzrokovanih različitim faktorima kao što su status hidratacije, upalni procesi zbog popravka oštećenja mišića (tzv. odgođena bol u mišićima), čak i količina crijevnih nusproizvoda ili volumena urina i krvi. Dakle, ako dobivate na težini dok vježbate i zdravo se hranite, to vjerovatno nije vrsta debljanja od kojeg strijepite.

Povećanje mišićne mase nakon treninga snage

Ako počnete da mijenjate sastav svog tijela tokom treninga – izgradnjom veće mišićne mase i smanjenjem udjela tjelesne masti – vaša težina na vagi može da se povećava istovremeno dok se procenat tjelesne masti smanjuje. Ove promjene se dešavaju tokom nekoliko sedmica i mjeseci (ne satima ili danima) tako da je svakodnevno vaganje beskorisno. Imajući sve to na umu, dobivanje na težini tokom treninga snage je očekivano.

Ako pokušavate poboljšati svoju kondiciju, trebali biste zanemariti vagu i posvetiti više pažnje objektivnim mjernim alatima, kako bi pratili svoj napredak.

Iako vaganje može biti jedan od načina da pratite napredak, ne bi trebao biti jedini. Ne zaboravite da gubitak kilograma na vagi ne znači da ste u formi – to samo znači da ste lakši. Imajte na umu da ako vježbate, a dobivate na težini, moguće je da su vaši treninzi efikasni, ali morate promijeniti svoju ishranu ako želite mršati.

Komentari

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana.