Život i zdravlje

Zašto trešnje treba jesti u velikim količinama

04/06/2015

Slatke crvene bobice predstavljaju omiljeno voće kojem se veselimo s višim temperaturama. Uživajte u njima bez imalo grižnje savjesti jer predstavljaju pravu superhranu!

Neodoljive trešnje sadrže vitamine A, B i C, bioflavonoide, elagičnu kiselinu, antocijanin i melatonin – sastojke koji pomažu u borbi protiv raka, u prevenciji srčanih bolesti, ublažavaju bolove uzrokovane artritisom, glavobolju te simptome povezane s fibromijalgijom. Svježe trešnje su dobre za otklanjanje fizičke i umne iscrpljenosti, stoga ih ponesite u ured i grickajte kao međuobrok.

Ovom su spisku zdravstvenih dobrobiti trešanja stručnjaci univerziteta u Bostonu dodali i sposobnost smanjena rizika od gihta. Njihov je tim godinu dana pratio preko 630 pacijenata s gihtom, a svi su temeljno ispitani o simptomima bolesti, lijekovima koje uzimaju, faktorima rizika te konzumaciji trešanja ili ekstrakta trešnje. Stručnjaci su ustanovili kako se rizik od napadaja smanjio za 75 posto kada su ispitanici jeli trešnje i istovremeno uzimali lijek koji smanjuje količinu mokraćne kiseline.

Istraživači Univerziteta Michigan tvrde kako antocijanini iz tamnih trešanja mogu smanjiti količinu masnih naslaga na trbuhu te sniziti razinu kolesterola i šećera u krvi. Ukratko – sjajne su i za vašu liniju!

Prema naučnim istraživanjima, flavonoid koji možemo naći u trešnjama (kercetin) ima antikancerogena svojstva, te pomaže u sprečavanju srčanih bolesti. Trešnje se u nutricionističkom smislu smatraju važnim izvorom kercetina, jer sadrže velike količine po obroku.

Antocijanini koji se nalaze u trešnjama blokiraju upalne enzime i smanjuju bolove. Zapravo, 20 trešanja je deset puta učinkovitije od aspirina te ima pozitivne učinke na giht i bolove od artritisa. Trešnje se smatraju izvrsnim izvorom bora, (sadrže 396 ug/100 grama), što u kombinaciji s kalcijem i magnezijem izuzetno povoljno utječe na zdravlje kostiju.

U 100 grama svježih trešanja nalazi se 82 mililitra vode; 0,2 grama masti; 1 gram bjelančevina; 16 grama ugljikohidrata; 12 grama šećera i 2,1 grama vlakana te ima samo 57 kalorija! Trešnja sadrži sve vitamine i minerale, iako u manjim količinama, kao i celulozu, pektin te organske kiseline. Trešnje su jedno od voća sa najnižim glikemijskim indeksom.

Komentari

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana.