Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Preliminarni rezultati monitoringa medija u predizbornoj kampanji

pod lupom rezultati333

Prema pokazateljima monitorniga ne može se tvrditi da su mediji, a posebno javni servisi, dali dovoljno informacija građanima, a koje bi im omogućile informisan izbor – rečeno je danas u Sarajevu prilikom prezentacije preliminarnih rezultata monitoringa medija u vrijeme predizborne kampanje za Opće izbore 2018.

Voditeljica istraživanja Lejla Turčilo je kazala da im je cilj bio ne praviti neku listu profesionalnih i neprofesionalnih medija ili profesionalnih i neprofesionalnih pristupa, koliko više napraviti jednu analizu da li i na koji način bh. građani iz medija u izbornoj kampanji mogu dobiti dovoljno informacija da naprave informisan izbor na biračkom mjestu.

Istraživač Borislav Vukojević je kazao da je jedan od zaključaka monitoringa i taj da je neprikladan govor bio prisutan u relativno malom procentu u samim medijskim sadržajima, ne računajući komentare na news portalima.

Također je naveo da je zabilježena pristrasnost medija u izvještavanju, generalno govoreći, kao i to da su kandidatkinje i u ovoj kampanji bile podzastupljene u medijima.

Monitoring je pokazao i da su izabrani zvaničnici i stranke u vlasti imale značajniju prednost i u samoj izbornoj kampanji, u smislu prisutnosti u medijima.

Turčilo je napomenula da je bilo 30 analiziranih medija – pet printanih, 15 radijskih i televizijskih stanica i 10 web portala. Praćeno je 17 političkih stranaka, 35 nezavisnih kandidata i 16 kandidata za pojedinačne funkcije.

Kazala je da su izborni sadržaji u ukupnom broju informativnih sadržaja u medijima činili 23 prosto, te da je najveći udio izvještavanja na web portalima.

– Na javnim servisima, procenat izvještavanja ili izbornih sadržaja u odnosu na ukupni broj informativnih sadržaja kretao se od jedan do tri posto, što nam daje za pravo reći da su javni servisi u odnosu na druge medije posvetili manje pažnje izbornim kampanjama – kazala je Turčilo.

Mediji su se, dodala je ona, zadržali uglavnom na prenošenju aktivnosti političkih subjekata, što se donekle može smatrati i pristupom koji je izabran zbog činjenice da su se uzdržavali od neke vrste komentara.

Kada je riječ o autorima sadržaja, Turčilo kaže da zabrinjava to što u skoro 23 posto sadržaja autorstvo nije uopšte navedeno. Ono što jeste, također, još uvijek dosta problematično je izbalansiranost u izvještavanju, s obzirom na to da se gotovo polovina sadržaja zasnivala samo na jednom izvoru.

Govoreći o neprikladnom govoru, Turčilo je kazala da se prisustvo neprikladnog govora smanjuje u odnosu na prethodne kampanje, te da su nosioci neprikladnog govora uglavnom ne-novinari, dakle oni koji su politički subjekti i politički predstavnici.

Vukojević je kazao da su najčešće kategorije neprikladnog govora bile uvrede, prijetnje i aluzije.

Kada je riječ o izvještavanju o kandidatkinjama, u monitorisanom izbornom sadržaju kandidatkinje su prisutne u 15 posto sadržaja, a odnos medija prema kandidatkinjama na izborima je uglavnom neutralan.

Rezultati monitoringa pokazuju da među prvih 10 političkih partija koje su se najčešće pojavljivale u medijskim sadržajima prednjače SDA, SNSD i HDZ BiH, kao tri dominantne političke partije.

– Značajno je primijetiti da nove političke opcije i novi politički pokreti ostaju podzastupljeni, odnosno imaju puno manje prilike i prostora za pojavljivanje u samim medijima – navela je Turčilo.

Generalna tajnica Udruženja BH novinari Borka Rudić je kazala da je indikativan podatak da su javni servisi najmanje izvještavali o izborima, u ovom monitoringu.

Po njenim riječima, to govori o tome da javni servisi “ciljano izbjegavaju izvještavanje o predizbornim aktivnostima zato što na taj način u dnevnicima, u nekim informativnim emisijama mogu promovirati zvaničnike koji su ujedno i kandidati na izborima”.

– S druge strane, imamo slučaj da neki javni servisi nisu imali predizborne hronike. To je sadržaj koji daje priliku da se predstave političke partije – kazala je Rudić.

Monitoring medija provodi konzorcij BH novinari, agencija BORAM, u okviru aktivnosti Koalicije “Pod lupom” nadgledanja izbornog procesa u BiH.

Danas su prezentirani preliminarni rezultati monitoringa medija u vrijeme predizborne kampanje za Opće izbore 2018. godine, a finalni izvještaj sa svim preporukama bit će objavljen početkom novembra.