Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Uz zvuke valcera i čardaša opereta “Kneginja čardaša” premijerno u NPS

nps (1)

Jedna od najizvođenijih opereta na svjetskim scenama “Kneginja čardaša” mađarskog kompozitora Emmericha Kálmána premijerno će, nakon 14 godina, 22. juna biti izvedena na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo, ovaj put pod rediteljskim osvrtom Amre Mehić.

Angažman u predstavi dala su sva tri ansambla sarajevskog Narodnog pozorišta (NPS) – Opera, Balet i Drama, uz orkestar Sarajevske filharmonije kojim će dirigirati Dario Vučić.

Vesela je to priča o kabaretskoj pjevačici Sylvi Varescu u koju se, na užas njegovih “plemenitih” roditelja, zaljubljuje mladi knez Edwin Ronald, priča o zabranjenoj ljubavi koja prevazilazi sve staleške i druge ograde, ali ujedno je i kritika lažnog građanskog morala.

Da nema ljepšeg načina nego uz zvuke čardaša spustiti zavjesu na ovogodišnju umjetničku sezonu istaknula je na današnjoj konferenciji za medije direktorica NPS-a Marijela Hašimbegović, ustvrdivši da ova opereta donosi na scenu vječnu temu ljubavi i stalne potrage za njom, a ova priča donosi sretni završetak. Ujedno, kazala je, to je i priča o malograđanštini i licemjerju koji su kao pojava dio i savremenog društva.

– Predstavom dominiraju duhovnost i šarm, a sve to praćeno čarobnom muzikom – slavnim pariskim šansonijerama, bečkim valcerom i mađarskim ciganskim čardašom – kazala je.

Smatra da je opereta vrlo zahtjevna muzičko-scenska forma, jer kombinira dijalog, pjevanje i ples te takve kapacitete zahtijeva i od svih aktera.

V.d. direktorice Opere NPS-a Aida Čorbadžić ističe da je rad na predstavi trajao više od dva mjeseca, te da je sada uoči premijerne izvedbe sve spremno, zajedno s izvođačima koji vjeruju da su uradili odličan posao. Publiku je pozvala da dođu u što većem broju kako bi im umjetnici sa scene “poklonili srce na dlanu”.

Za mladu rediteljicu Amru Mehić veliki je izazov raditi bilo šta u Narodnom pozorištu Sarajevo, a posebno tako čuvenu operetu s kojom će debitovati na bh. sceni.

– Jako sam zahvalna Marijeli Hašimbegović što mi je povjerila da radim tako veliki komad i sa svim ansamblima NPS-a. Svaka predstava je nova i drugačija samim tim što je radi drugi reditelj, a ja sam bazirala koncept na čistoj strasti te mislim da će publika to moći prepoznati – naglasila je.

Glumačkom velikanu Miodragu Mikiju Trifunovu ovo je prvo iskustvo kada je u pitanju opereta. Smatra da sličnih priča o zabranjenim ljubavima ima koliko se poželi u dramskim tekstovima, ali da je gluma uz pjevanje i ples sasvim posebno iskustvo. Za njega “Kneginja čardaša” paradigma je za ljepotu.

Dirigent Dario Vučić naglašava posebnost ovog komada – prvi put je žena iz BiH režirala operetu otkako postoji Opera Narodnog pozorišta Sarajevo. Stava je da je Amra Mehić poslu pristupila seriozno, kulturno i stručno. Od solista posebno je izdvojio Ileša Bečeia (tenor) smatrajući da je pred njim velika budućnost, kao i gosta iz Srbije Gorana Strgara.

Opereta u tri čina “Kneginja čardaša”praizvedena je u Beču 1915., komponovana prema libretu Lea Steina i Bele Jenbacha i jedan je od bisera u opusu operetnog velemajstora Emmericha Kálmána. Nakon Beča, 1916. predstava je izvedena i u Pešti, a zatim je doživjela slavu planetarnih razmjera. Samo tokom 1917. godine izvedena je 12.000 puta širom svijeta.