Zaštitna folija, cerada, zatamnjena stakla…

Koja oprema najbolje štiti od sunca i vrućine u unutrašnjosti automobila?

auto-vrucina

Zatamnjenje stražnjih prozora također rezultiralo je smanjenjem od samo dva stepena

Postoje različite metode koje se mogu koristiti za sprječavanje pretjeranog zagrijavanja unutrašnjosti automobila od sunčeve svjetlosti. Njemački autoklub ADAC je sada praktički testirao sedam identičnih Dacia Duster.

Osim referentnog vozila bez dodatne opreme, pripremljeno je nekoliko automobila s opremom za zaštitu od sunca te je paralelno dodano vozilo sa zatamnjenim staklima te jedno s bijelom i jedno s crnom bojom karoserije. Nakon više od četiri sata na žarkom suncu izmjerene su temperature interijera, prenosi HAK Revija.

U vozilu bez dodatne opreme, odnosno zatamnjenja, bilo je 53 stepena na vozačevu mjestu. Deset stepeni manje i stoga najhladnije bilo je u vozilu prekrivenom ceradom. S 45 stepeni vozilo s vanjskom zaštitnom folijom također je bilo znatno hladnije. Reflektirajući štitnik za sunce iznutra (49 stepeni) i bijela tkanina na nadzornoj ploči (50 stepeni) bili su manje učinkoviti. Zatamnjenje stražnjih prozora također je rezultiralo smanjenjem od samo dva stepena.

Međutim, ovdje je izmjereno samo 48 stepeni na stražnjim sjedalima, umjesto 57 stepeni koliko je bilo u vozilu bez dodatne opreme.

Općenito, ADAC preporučuje uporabu zaštite od sunca jer to može pomoći u snižavanju unutarnje temperature površina. Tijekom ispitivanja, upravljači i nadzorne ploče dosegli su temperature i do 70 stepeni.

Kada su uspoređivali vozila s crnom ili bijelom vanjskom bojom, bile su jasne temperaturne razlike na površini – od 65 stepeni  kod tamnog i 44 stepeni kod svjetlog vozila, dok se izunutra crni Duster zagrijao za barem 5 stepeni više od automobila obojenog u bijelo.