Posvuda se reklamira

Grad na sjeveru Evrope pokrenuo neobičnu kampanju protiv usamljenosti

usamljenost zima snijeg
Ilustracija: Unsplash

Poticanje ljudi da jedni drugima kažu “zdravo” ili “dobar dan” u nekim bi zemljama bila suvišna i ismijana, ali Šveđane na taj potez uistinu treba potaknuti i ohrabriti

Na sjeveru Švedske ovih je dana jako hladno, a dnevna svjetlost prisutna samo nekoliko sati.

Za samo mjesec dana, mrak će biti nevjerovatnih 20 sati dnevno. Ako se ovih dana nađete u gradu Luleo, mogli bi vas iznenaditi pozdravi potpuno nepoznatih ljudi na ulici, u trgovini, na autobuskoj stanici…

Gradske vlasti su, naime, pokrenule kampanju za borbu protiv usamljenosti tokom hladnih i mračnih mjeseci. Potiču ljude da jedni drugima kažu “zdravo” i tim malim pozdravom uljepšaju dan i sebi i nepoznatoj osobi.

Kampanja Säg hej! (u prevodu “reci zdravo”) reklamira se na plakatima, u autobusima, a u školama se održavaju radionice. Njen cilj je ublažavanje društvene izolacije.

Za razliku od zemalja na Mediteranu ili Amerike, Šveđani ne mare previše za neobavezne razgovore sa strancima. Dok je mnogim kulturama čavrljanje, usputni razgovor o nevažnim temama s ljudima koje površno znamo, dio uobičajenog ponašanja, Šveđani takozvani “small talk” ne vole. Štaviše – preziru ga. Oni svrhom razgovora smatraju razmjenu korisnih informacija, a kako čavrljanje to nije, ne vide smisao u njemu.

Tim više je neobična kampanja pokrenuta u gradu Luleo. Poticanje ljudi da jedni drugima kažu “zdravo” ili “dobar dan” u nekim bi zemljama bila suvišna i ismijana, ali Šveđane na taj potez uistinu treba potaknuti i ohrabriti, prenosi putnikofer.hr.

Kako navodi The Guardian, nedavno istraživanje je pokazalo da je među osobama starosne dobi od 16 do 29 godina u tom gradu njih čak 45 odsto osjećalo usamljenost. Među onima starosne dobi od 85 i više godina brojka je bila niža, 39 odsto među ženama i 26 odsto među muškarcima.

Alarm je probudila činjenica da se s usamljenošću najviše bore mladi, a zimsko doba, kad je manje aktivnosti na otvorenom i društvenih događanja i okupljanja, bilo je idealna prilika da se pokrene kampanja koja bi ljudima mogla pomoći.