Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Savjet za roditelje

Kako mobitel utiče na učenje i pisanje zadaće

medijska-pismenost-mobitel-pisanje-zadaće-učenje-960×640

Velik dio socijalizacije mladih danas se događa putem mobitela

Ima li vaše dijete, dok uči ili piše zadaću, uz sebe mobitel i usput se dopisuje s prijateljima i provjerava novosti na društvenim mrežama, uvjereno kako je odlično u multitaskingu?

Stručnjaci tvrde da ovakvo korištenje mobitela ometa koncentraciju i smanjuje produktivnost. U istraživanju o uticaju mobitela na kognitivne sposobnosti, studenti koji su ostavili svoje mobitele u drugoj prostoriji bolje su prošli na kognitivnim testovima od onih koji su mobitele imali na stolu ili u torbi, iako ih nisu koristili. Čak su i oni koji su rekli da nisu svjesno razmišljali o svojim mobitelima, imali lošije rezultate, što znači da se smetnja događa na nesvjesnom nivou, piše portal medijskapismenost.hr.

I odraslima je, dok rade, teško zanemariti poruke i notifikacije koje nas obavještavaju čim neko od naših prijatelja objavi nešto na društvenim mrežama, ili reaguje na nešto što smo mi objavili, no nekoliko je dodatnih razloga zbog kojih su djeca i mladi posebno vezani za svoje mobitele.

Velik dio socijalizacije mladih danas se događa putem mobitela, posebno u razdoblju adolescencije, kada su ključni razvojni ciljevi oblikovanje vlastitog identiteta odvojenog od roditelja i davanje prednosti prijateljstavima s vršnjacima. Također, u usporedbi s odraslima, djeca imaju slabije razvijenu sposobnost kontrole impulsa. Zbog toga im je puno teže dati prednost pisanju zadaće ili učenju za ispit u odnosu na, primjerice, dopisivanje s novim prijateljima.

“Djeca će započeti zadatak i pokušati ga dovršiti, ali neće uzeti vremena da razmisle i otkriju kako ga obaviti na najbolji mogući način”, kaže dr.sc. Matt Cruger, klinički psiholog i direktor Centra za učenje i razvoj u američkoj neprofitnoj organizaciji Child Mind Institute. Možda će i uraditi sve što trebaju, ali će zbog multitaskinga razmišljati površnije i na kraju potrošiti više vremena na zadatak.

Na stranici Child Mind Instituta savjetuju uspostavljanje rutine pisanja zadaće koja će smanjiti distrakcije, posebno ako dijete ima teškoće s pažnjom, ili mu pisanje zadaće traje puno duže nego što bi trebalo.

Unaprijed dogovorite kada će u danu i na kojem mjestu bez uređaja, osim ako to zadaća zahtijeva, dijete pisati zadaću. Dajte mu do znanja da je cilj toga učiniti pisanje zadaće lakšim i manje stresnim i omogućiti mu više pravog slobodnog vremena. Možete isplanirati i redovne kratke pauze u kojima dijete može otići od stola na kojem piše zadaću i provjeriti društvene mreže ili poruke na mobitelu.