Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

presušila rajna

Ovako sada izgleda jedna od najvećih rijeka u Evropi, prizori su zastrašujući

rajna

Nizak vodostaj Rajne sad dodatno ometa opskrbu vitalnih dobara u dijelovima unutrašnjosti Evrope dok se kontinent bori s najgorom energetskom krizom u decenijama

Vodostaj Rajne kod Kauba u Njemačkoj, što je referentna tačka za procjenu plovnosti, pao je u petak ispod 40 centimetara, što se smatra minimumom za veliki dio riječnog transporta.

Mogućnost djelimične obustave plovidbe na toj rijeci novi je razlog za zabrinutost za njemačku industriju, već pogođenu plinskom krizom i porastom cijena energije zbog rata u Ukrajini.

Na mjernoj tački, koja se nalazi oko 30 kilometara južno od Koblenza, izmjeren je vodostaj od 38 centimetara početkom večeri, a očekuje se da će nastaviti padati prema 35 centimetara do ponedjeljka, vidljivo je po podacima i očekivanjima saveznih vlasti za plovne puteve.

Ako padne ispod 40 centimetara, “naše teglenice više neće moći ploviti bez opasnosti i iz sigurnosnih razloga morat ćemo velikim dijelom prekinuti plovidbu gornjom i srednjom Rajnom”, upozorila je u petak prijevoznička firma  Contargo, dodajući kako se uskoro ne očekuje poboljšanje. Ovako spomenuta niska razina nije viđena od 1993. godine.

Nizak vodostaj Rajne sad dodatno ometa opskrbu vitalnih dobara u dijelovima unutrašnjosti Evrope dok se kontinent bori s najgorom energetskom krizom u decenijama. Ovom rijekom, koja se proteže pravcem Amsterdam-Rotterdam-Antwerpen preko Njemačke do Švicarske, transportira se čak 400.000 barela naftnih derivata na dan.

Rajna je postala važnija zadnjih mjeseci jer se Njemačka želi više okrenuti ugljenu kako bi smanjila ovisnost o ruskom plinu.

Za vrijeme suše 2018. vodostaj Rajne kod Kauba pao je u oktobru na 25 centimetara što je njemački BDP te godine stajalo 0,2 postotna poena, pokazali su podaci Deutsche Bank Researcha.

Neke firme u Njemačkoj već su reagirale zbog niskog vodostaja Rajne. Tako je proizvođač kemikalija BASF počeo više koristiti željeznicu za prijevoz robe, a naručio je i teglenice za plitku vodu. Priopćili su i kako ne mogu isključiti smanjenje stope proizvodnje za neke tvornice u nadolazećim sedmicama, prenosi The Telegraph.

I energetska firma Uniper u četvrtak je upozorila da neće moći dopremiti dovoljno ugljena vlakom kako bi se osigurao rad njihovih elektroenergetskih postrojenja punim kapacitetom za dulje vremensko razdoblje. Već su najavili smanjenje proizvodnje u svojoj elektrani Staudinger-5 do rujna zbog nedostatka ugljena.

A proizvođač čelika Thyssenkrupp izvijestio je kako se njihov krizni tim sastaje na dnevnoj bazi te da već koristi brodove s manjim gazom kako bi opskrbili svoju tvornicu u Duisburgu.