Pojavio se ogromni krater u Sibiru, naučnici u strahu (FOTO)

krater

Naučnici koji promatraju formiranje novog masivnog kratera u Sibiru, upozoravaju da bi isti mogao biti značajno veći od postojećeg. Istraživači vjeruju da je ponor izazvan eksplozijom u permafrostu. Tačna lokacija kratera drži se u tajnosti.

Tokom proučavanja “humka nateknuća” naučnici su zaključili kako je riječ o abnormalnoj veličini i oblikovanju. Viši istraživač s Instituta za geologiju i geofiziku u Novosibirsku, Vladimir Olenchenko, tvrdi kako je moguće da će novi ponor imati masivniji krater od prošlogodišnjeg, nastalog u Solikamsku.

– Držimo koordinate lokacije u tajnosti kako objavom ne bi doveli do hodočašća znanstvenika i kvazi-znanstvenika. “Nateknuće” može eksplodirati svakog trenutka – ističe Olenchenko.

Dodaje kako promatranja provode koristeći zračne snimke i snimke iz svemira. Ogroman sibirski ponor, otkriven 2014., smješten je nedaleko od Gazpromovog plinskog polja Bovanenkovo na sjevernom ruskom poluotoku Jamal. Rupa promjera 80 metara postupno se puni vodom i pretvara u jezero. Trenutno je na dubini od deset metara, no nastavit će rasti. – Krater se postupno pretvara u jezero. Dokazali smo da je riječ o prirodnom fenomenu, ne postoje tehnološki razlozi za tu formaciju. Ponor sigurno nije uzrokovala eksplozija rakete ili plinovoda – objašnjava Olenchenko.

Potvrđeno je i postojanje 20-ak mini kratera koji su se formirali oko ponora u Solikamsku tijekom posljednje godine, a i lokalno stanovništvo neprestano dojavljuje lokacije novih depresija.

Spomenuta otkrića dovela su do brojnih teorija kako su ponori nastali. Od invazije vanzemaljaca do posljedica globalnog zatopljenja.

Stručnjaci vjeruju da su podzemne eksplozije nastale kao posljedica ispuštanja ugljiko vodika uzrok stvaranja kratera.

I ranije su upozoravali kako će podizanje temperature početi otapati permafrost te ispuštati velike količine ugljiko vodika, što će sigurno dodatno negativno utjecati na okoliš.