Aleta za Fokus.ba: Amko komerc kreće sa investicijama i u oblasti građevinarstva

A. Džano/Fokus.ba

Muamer Aleta

Vlasnik kompanije Amko komerc Muamer Aleta najavio je u intervjuu za Fokus.ba da ova bh. kompanija kreće i sa investicijama u oblasti građevinarstva.

“U narednom periodu planirali smo nekoliko investicijskih projekata, a posebno bih izdvojio izgradnju poslovno-stambene zgrade na Markalama”, naveo je Aleta.

Za naš portal Aleta je govorio i o otvaranju novih objekata Amko komerca u BiH te drugim planovima za budućnost, zatim o domaćim proizvodima, kao i o problemima sa kojima se suočavaju privrednici u BiH.

Komentarišući enorman rast cijena goriva u našoj zemlji, Aleta je istakao da to do sada nije dovelo do izgradnje puteva kako su vlasti u BiH najavile.

“Kao građanin ove zemlje nisam primjetio velike promjene u putnoj infrastrukturi, osim lijepih slika na televiziji”, kazao je Aleta.

Kako je Amko komerc poslovao u prošloj godini i početkom ove godine? Šta je ono što biste posebno istakli?

U 2018. godini nastavljamo sa pozitvnim trendom rasta, što je indikator stabilnosti i jasne strategije razvoja kompanije. Rezultati poslovanja Amko komerca u prvih nekoliko mjeseci 2018. godine dokazuju da stabilne kompanije i jaki brendovi opstaju i rastu i u složenim tržišnim uslovima. Posebno ohrabruje podatak da je  ukupan  promet za prvih pet mjeseci procentualno veći u odnosu na isti period  2017. godine.

Kakvi su planovi za naredni period, planirate li nove investicije i namjeravate li otvoriti nove objekte?

U narednom periodu planirali smo nekoliko investicijskih projekata, a posebno bih izdvojio izgradnju poslovno-stambene zgrade na Markalama. Ovim projektom kompanija Amko komerc kreće sa realizacijom investitorskih aktivnosti i u oblasti građevinarstva.

Osim ovog projekta posebnu pažnju smo usmjerili i na modernizaciju skladišnih kapaciteta naše kompanije. Cilj nam je minimalizacija troškova skladištenja, optimizacija cijelog procesa te potpuni nadzor nad robom koja se nalazi u skladištu.

Naravno, nastavljamo sa investicijama u pogledu novih objekata. Uskoro planiramo otvaranje dva objekta i to u Sarajevu i Mostaru.

Projekat Amko komerca „Dani domaćih proizvoda“ ima za cilj podršku domaćim proizvođačima. Je li u proteklim godinama u BiH porasla svijest o kupovini domaćih proizvoda?

Promovisanje domaće ekonomije je zadatak svih struktura u BiH, a i svijest građana je jako važna. Bosni i Hercegovini mogu pomoći najviše oni koji žive ovdje, moramo se okrenuti sebi i svojim kvalitetima i promjene će neminovno početi dolaziti.


Projekat “Dani domaćih proizvoda” je nastao upravo s ciljem promocije i razvoja kvalitetnih bosanskohercegovačkih proizvoda na policama naših marketa. Ključni faktor za uspjeh naše privrede je upravo saradnja između nas kao domaćeg trgovačkog lanca i bosanskohercegovačkih proizvođača. Krajnji cilj je probuditi svijest građana o važnosti kupovine domaćih proizvoda u domaćem lancu prodaje koji je dobro pozicioniran.

Muamer Aleta

Šta su najveći izazovi i problemi za privrednike u BiH i kako ih oni prevazilaze?

Trgovački lanci  već duže vrijeme se suočavaju sa vrlo ozbiljnim izazovima u poslovanju. Skoro pa svakodnevno se susrećemo sa oružanim pljačkama, razbojništvom i provalama u našim poslovnim jedinicama. U navedenim štetnim događajima NN lica budu naoružana i nasilna prema našim radnicima, koji se u tom trenutku nalaze na svome radnom mjestu, te im je ugrožena sigurnost. Mi smo kao kompanija poduzeli sve što smo mogli kako bi suzbili razbojništva, a ostalo je na policijskim službenicima. Nepojmljivo je u kakvom okruženju i državi živimo i poslujemo, te ne možemo da opravdamo činjenicu da naoružane osobe  slobodno hodaju ulicama grada, upadaju u poslovne prostore maskirani i fizički napadaju radnike koji marljivo rade.

Privrednici u BiH sve više imaju problema u pogledu zapošljavanja novih kadrova. Svakodnevno se suočavamo sa odlaskom mladih stručnih kadrova iz naše zemlje,  mladi prosto nemaju vjere u svoju budućnost u ovoj zemlji. Dakle, riječ je o široko rasprostranjenom nezadovoljstvu životom u BiH. Nažalost, u našoj zemlji niko se ne bavi čovjekom, još uvijek nismo sistemski uredili našu zemlju, te je masovni odliv mladih ljudi rezultat takve politike.  Nažalost, kompletno društvo, roditelji, obrazovni sistem i druge državne institucije, ne uče mlade da cijene i vole svoju zemlju i da vide ono što ima dobra u njoj, a čega zasigurno dosta ima, već se uvijek potenciraju negativnosti u ovoj zemlji.

Kako na vašu kompaniju i općenito privredu BiH utiče enorman rast cijena goriva od početka godine (u FBiH rast od skoro 40 feninga, a u RS-u 30 feninga po litru)?

Trend rasta cijena dešava se uprkos činjenici da su cijene goriva nakon 1. februara povećane za 20 do 25 feninga po litru zbog usvajanja izmjena Zakona o akcizama. Sve to nažalost najviše utiče na potrošače i nas privrednike. Svako poskupljenje cijena goriva utiče direktno na sve stanovnike BiH, troškove transporta, kao i na same proizvode.

Kao građanin ove zemlje nisam primjetio velike promjene u putnoj infrastrukturi, osim lijepih slika na televiziji. Kad sjednete u automobil stvarnost je drugačija, pukotine, ulegnuća, izbočine, te ostala oštećenja sve su očiglednija i osjetnija na putevima u BiH.  Akcize na gorivo su više puta povećane i do sada rezultata kao što možemo  primjetiti nema. Svima je jasno da se novac od akciza uzima iz džepa građana i ne usmjerava kako je to i predviđeno za putne komunikacije već za razna krpljenja budžetskih rupa koje vlast redovno proizvodi.

Nažalost, nastavimo li ovakvim trendom razvoja putne infrastrukture, još dugo ćemo čekati na modernizaciju puteva.

Dugoročno gledano, kakva je vaša vizija Amko komerca?

Fokusirani smo na dugoročni razvoj kompanije kroz strateške inicijative: razvoj i širenje maloprodajne mreže, modernizaciju postojećih objekata i  ulaganje u kvalitet usluge. Našu strategiju fokusiramo na realnom razvoju, viziju pravimo na osnovu ostvarene dobiti a ne na osnovu zaduženja. Nije nam u interesu kratkoročan razvoj, te da doživimo sudbinu nekih drugih kompanija, dugoročni razvoj je mnogo bitniji od kratkoročnog rasta ukoliko se želite etablirati kao ozbiljna kompanija.

Naši zaposlenici su najvrijedniji interni resurs, te želimo da svi dočekaju penziju u ovoj komaniji, kako oni koji su počeli raditi prije 23 godine kada je i osnovana kompanija, tako i novi kadrovi koje svakodnevno zapošljavamo. Za dobre poslovne rezultate morate imati dobar tim, saradnike koji su posvećeni kompaniji, koji su motivirani i usmjereni ka istom cilju, jedino tako možete uspjeti na tržištu.

 

 

IZVORA. Džano/Fokus.ba
PODIJELI