Cijena vozila s “euro 3” motorom u BiH će još skočiti

autopijaca

Građani BiH, prema statističkim pokazateljima, voze automobile koji su u prosjeku stari oko 17 godina. Tako je, prema podacima koje je uradio Institut za privredni inženjering u Zenici, devet mjeseci prošle godine prosječna starost putničkih vozila bila 16,13 godina.

Isti Institut je prije dvije godine objavio kako je dvije trećine (odnosno 77 posto) vozila u BiH starije od deset godina, a da je oko trećina (30,7 posto) starijih i od dva desetljeća, dok je, primjerice, u Evropi prosjek starosti vozila 8,6 godina.

Međutim, to bi se sve uskoro moglo promijeniti, pogotovo ako se što prije počne primjenjivati inicijativa Vijeća ministara BiH o zabrani uvoza rabljenih automobila s “Euro 3” motorom.

Pretpostavlja se kako će s njezinom primjenom već započeti u februaru, te će se moći uvoziti samo oni automobili koji su stari 10 godina, s ugrađenim “Euro 4” motorom koji ispunjava ekološke standarde. BiH godišnje uvoze oko 30.000 rabljenih vozila sa standardom “Euro 3”, dok je onih novijih manje od 50 posto.

– Trenutno prosječna starost u BiH iznosi 17 godina. Rekao bih da smo mi posebna zemlja koja dopušta uvoz evropskog otpada i mi mislimo da će ova mjera pomoći kvaliteti zraka, prirode i ambijenta u BiH”, kaže Mirko Šarović, ministar vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH, objavio je ATV.

Mnogi veći autosaloni nemaju problema s ovom odlukom, jer, kako kažu, odavno ne uvoze stara vozila te je većina njihovih automobila sa standardom “Euro 4”.

Na većini autoplaceva skoro polovina vozila ima “Euro 3” motor. Iako se takvi automobili uskoro neće moći uvoziti, njihova cijena bi pored modernijih vozila također mogla naglo skočiti.

– Normalno da će nas koštati više nabava vozila s “Euro 4”, odnosno “Euro 5” i trenutačno će biti veća cijena. Morat ćemo se poslužiti tom varijantom, tj. dignuti cijenu vozila “Euro 3”, a samim tim to će opet biti po džepu građana”, rekao je Nenad Branković, vlasnik autokuće “Branković auto” za ATV.

Prednost je novijih automobila što manje troše goriva i manje zagađuju.

S obzirom na životni standard u BiH, većina građana će i dalje voziti automobile koji su stari i po nekoliko decenija.