Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

“Jadransko-jonska autocesta vjetar u leđa građevinskom sektoru u BiH”

jadransko-jonska-autocesta1

Izgradnja autoputa na Jadransko-jonskom koridoru svakako bi dala dodatni vjetar u leđa nedovoljno uposlenom građevinskom sektoru u Bosni i Hercegovini – izjavio je Džemal Kalajdžisalihović, sekretar Asocijacije građevinarstva i industrije građevinskih materijala Vanjskotrgovinske komore BiH.

Dionica autoputa Jadransko-jonskim koridorom kroz BiH označena je u javnosti kao jedan od prioriteta za transportno povezivanje BiH s regijom i šire i po važnosti je u nivou autoputa na koridoru 5-C.

– U kojoj mjeri bi to doprinijelo porastu aktivnosti građevinarstva BiH, zasad je o tome nerealno govoriti jer će to zavisiti od niza faktora. U prvom redu kuda će ići trasa tog autoputa i da li će značajnijim dijelom ići teritorijem BiH, zatim kolika će biti dužina trase kroz BiH, kao i da li će bh. građevinari na tom projektu imati snage da budu nosioci posla ili će biti samo podizvođači na pojedinim dionicama – kazao je Kalajdžisalihović za Fenu.

Svakako da Bosna i Hercegovina ima interesa da ovaj autoput što većim dijelom prolazi kroz BiH, ali, kako je dodao Kalajdžisalihović, realnost je nešto sasvim drugo.

– U prvom redu to će zavisiti od rješenja problema vezanog za izgradnju Pelješkog mosta. Drugo, treba imati u vidu strateške interese BiH i Republike Hrvatske. Mora se imati na umu da BiH ima strateški interes da poveže koridor 5-C s Jadransko-jonskim autoputem na njegovoj, što je moguće južnijoj tački. S druge strane, strateški interes Republike Hrvatske je da ovaj autoput prolazi što sjevernijom tačkom, tj. što bliže Mostaru – smatra Kalajdžisalihović.

Kako će se ova strateška pitanja razriješiti, po njegovim riječima, ostaje da se vidi.

Kalajdžisalihović dodaje da će od tih rješenja u najvećoj mjeri zavisiti eventualna trasa Jadransko-jonskog autoputa kroz BiH i njegov uticaj na porast aktivnosti građevinarstva BiH u periodu njegove gradnje.

– Dosad su rađene neke idejne studije o mogućoj trasi Jadransko-jonskog autoputa kroz Bosnu i Hercegovinu, ali Komora dosad nije učestvovala u njihovom razmatranju i razradi. Iako Vanjskotrgovinska komora BiH ima značajnu saradnju s Ministarstvom komunikacija i prometa BiH, dosad nismo sarađivali u vezi s pitanjema Jadransko-jonskog autoputa kroz BiH – naveo je Kalajdžisalihović.