Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Lufthansa

Jedna od najpoznatijih njemačkih kompanija u krizi, radnici najavili novi štrajk

lufthansa

Nepovjerenje i nezadovoljstvo vlada na obje strane

Svi pokušaji mirenja sindikata i uprave Lufthanse nisu urodili plodom. Sindikat pratećeg osoblja najavio je štrajk već u ovo blagdansko doba kad su mnogi na putu. Lufthansa teži upravo golemim promjenama.

Sindikat pratećeg osoblja zračnog prijevoznika UFO dao je objaviti kako uprava Lufthanse u zakonski obaveznom procesu mirenja nije pokazala susretljivost prema čitavom nizu njihovih zahtjeva. Zbog toga će od ponedjeljka tri dana, stupiti u štrajk zaposlenici u sestrinskoj firmi Germanwings/Eurowings. Dvodnevni štrajk ovog novembra koji je uzrokovao 1.500 otkazanih letova je pokazao kako su radnici i više nego nezadovoljni i spremni su na borbu s upravom Lufthanse.

Nepovjerenje i nezadovoljstvo vlada na obje strane: u međuvremenu je objavljeno kako je „uz obostranu saglasnost” krajem godine direktorica kadrovskog odjela Lufthanse Bettina Volkens opozvana s funkcije, ali upućeni tvrde kako nekima u upravi Lufthansi nije bilo po volji što je Volkens prema sindikatu – previše blaga. A to ne svjedoči da će ubrzo biti mira u jednom od najvećih zračnih prijevoznika Europe.

Catering je pred prodajom, tehnički servis se topi…

Veoma napeto je i Lufthansinoj firmi za catering, LSG Sky Chefs Europa: ovaj zračni prijevoznik je već odavno objavio kako namjerava prodati ovaj svoj sektor i najvjerovatniji kupac je najveći takav servis na svijetu, Gate group iz Švicarske – koji je pod nadzorom jednog fonda iz Azije. Radnici ove Lufthansine kompanije slute šta će to značiti, tako da sindikat pokušava dobiti što više garancija za oko 7100 zaposlenih u toj firmi. No štrajk djelatnika kuhinja za pripremu obroka u Frankfurtu i Münchenu nije dao rezultat kakav su očekivali u sindikatu.

Zapravo je upravni odbor Lufthanse još početkom decembra odobrio promjene u tom zračnom prevozniku, a kadrovska šefica je tek jedna od personalnih promjena. Te promjene i list Wirschaftswoche naziva „novim razdobljem” Lufthanse gdje će se „zračni prevoznik oprostiti od nekih tradicionalnih poslova i širi svoj koncept s više brendova”.

Osnovna djelatnost Lufthanse je oduvijek bila, osim letenja i već spomenuti catering koji će se drastično smanjiti, ali promjene čeka i sektor servisiranja aviona. To je bila usluga kojoj su se prije obraćali i mnogi drugi prijevoznici i brojni servisi aviona kod njemačkog prijevoznika, i to je bila garancija dobro učinjenog posla.

Širenje i bez pravih akvizicija

Ali taj posao i Lufthansa sve više prebacuje na firme koje nastaju zajedno s proizvođačem aviona, objašnjavaju stručnjaci za zračni prijevoz. Dok se usluga opskrbe i tehnički servis trebaju smanjiti, predsjednik uprave Lufthanse Carsten Spohr želi još više brendova staviti pod svoje okrilje. Lufthansa je već i sad na čelu skupine Star Alliance koja okuplja 26 zračna prijevoznika, a nije posve jasno i kako bi nove akvizicije trebale izgledati. Tako Lufthansa već duže teži boljoj saradnji i s posrnulim talijanskim prijevoznikom Alitalia, ali ipak ne želi i kupiti tog talijanskog gubitaša.

Uopće, baš kod finansija se Lufthansa sprema na najveće promjene i predsjednik uprave tu često spominje „rješenje u kompaniji”. Zapravo, on tu želi „pod istu kapu” staviti dva smjera razvoja: s jedne strane, takvom zakladom bi onda to bio njemački kapital koji bi stajao iza osnovne djelatnosti koncerna – jer inače bi mogao izgubiti prava i privilegije koje ima kao njemački prijevoznik. Ali s druge strane, Lufthansa se želi otvoriti stranim investitorima i nema ništa protiv novca – bez obzira odakle on dolazio, prenosi DW.

Kako ostati „njemački” i sa stranim kapitalom?

„S pravnim osamostaljenjem zračnog prijevoza našeg osnovnog brenda bi naš koncern na tržištu kapitala mogao osvojiti veći spektar međunarodnih investitora”, objasnio je Spohr za list Frankfurter Allgemeine Zeitung. On u tome ne vidi ništa sporno, jer su brendovi Swiss, Austrian Airlines i Brussels Airlines već ionako zapravo iz Švicarske, Austrije i Belgije.

Brige uprave Lufthanse su daleko iznad glava zaposlenih i djelatnika ovog njemačkog koncerna: vrijednost Lufthanse je na tržištu dionica negdje oko osam milijardi eura – što je zapravo odlična prilika da Lufthansu neko „proguta” jer je to tek dvije trećine vrijednosti samo zračne flote tog prijevoznika. „Oštre” mjere protiv zaposlenih u pravilu povećavaju vrijednost dionica, a takvom „zakladom” se nada pridobiti i nove dioničare.

No trenutnom poslovnom politikom uprave Lufthanse i već njenim hroničnim sukobom sa zaposlenima – to svakako nije nešto što bi privuklo blagonaklone investitore.