Kako su proizvodi tuzlanske Dite plasirani u tržnim centrima

dita_nn_centar1

Ovih dana pokrenuta je akcija promocije Ditinih proizvoda, nakon što su se iz ove fabrike oglasili i kazali da nemaju novca za reklamu.

Građani i udruženja na društvenim mrežama pozivaju na kupovinu Ditinih proizvoda, a neki mediji ustupaju im besplatan reklamni prostor.

No, kako mnogi ukazuju, problem Dite nije samo nedostatak novca za marketing, nego i loša pozicioniranost na policama, naročito kada je riječ o velikim trgovinskim lancima.

Ekipa BiznisInfa obišla je radnje u Sarajevu, a dobili su i dosta komentara i fotografija od čitalaca na tu temu.

Generalni zaključak je da bi Ditini proizvodi morali biti pozicionirani mnogo bolje kako iz moralnih razloga, tako i zbog poštivanja zakona.

U mnogim prodavnicama u Sarajevu Ditinih proizvoda uopšte nema. U drugima, a to se naročito odnosi na velike tržne centre, Ditini proizvodi su veoma loše plasirani.

Oni su po pravilu spušteni na samo dno i zauzimaju samo jedan red na polici pa su skoro neprimijetni.

Česta slika u tržnim centrima: Ditin 3De “zamaskiran” u moru sličnih proizvoda stranih proizvođača

Poznato je da se najbolje prodaju proizvodi koji su u visini očiju i koji zauzimaju što širu poziciju na polici, odnosno što više redova i time najlakše upadaju u vidno polje.

U radnjama je uglavnom moguće naći samo deterdžent za suđe 3De, a nešto rjeđe i Arix za rublje.

Treba podsjetiti da prema još uvijek važećem Zakonu o unutrašnjoj trgovini FBiH (čije su izmjene tek u pripremi) prodavnice moraju imati najmanje 50 posto domaćih proizvoda. Ova mjera je donesena upravo da bi se kompanije poput Dite zaštitile od moćne strane konkurencije. No, to se u ovom slučaju očigledno ne poštuje.

U Amko komercu korektno istaknuti proizvodi domaćeg proizvođača

Na kraju, treba reći i da se zastupljenost Ditinih proizvoda razlikuje od marketa do marketa. Pozitivan primjer svakako su Amko marketi, u kojima je Ditin 3De veoma dobro pozicioniran.