Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

slovencima najlakše

Koliko treba raditi za pun rezervoar goriva u zemljama na Balkanu

gorivo3333

Gorivo u Hrvatskoj je najskuplje među zemljama bivše Jugoslavije, pa je za tankovanje “do vrha” u ovoj zemlji potrebno 70,5 eura

Za pun rezervoar goriva u Srbiji mora da se radi 24 sata ili tri radna dana, u Sloveniji radnici treba da provedu na poslu 10 sati, dok Nijemci mogu da napune svoje automobile poslije samo jednog dana rada, tačnije za oko 6 ili 7 sati rada. Ovo je računica do koje je “Blic Biznis” došao uzimajući u obzir aktuelne prosječne plaće i cijene goriva u regionu i Evropi.

Naime, za 50 litara benzina, koliki je prosječan kapacitet rezervoara automobila, građani Srbije moraju da plate 64,5 eura, a oni koji voze “dizelaše” 68 eura. Sa prosječnom platom od 470 eura i podrazumjevanim osmosatnim radnim vremenom, oni zarađuju 2,7 eura na sat, a to znači da im je za pun rezervoar potrebno 24 sata rada, odnosno tri radna dana. Ako troše dizel, trebaće im i sat vremena više.

Slično vrijeme na poslu moraju da provedu i građani Crne Gore i Sjeverne Makedonije, ako žele da napune svoje rezervoare. Prosječna plaća u Crnoj Gori je 516 eura, a pošto je za 50 litara benzina potrebno 68 eura, to znači da Crnogorci treba da rade 23,2 sata. Makedonci imaju prosječnu plaću od 413 eura, pa za pun rezervoar koji ih košta 54 eura na poslu provode 23 sata.

Nešto kraće moraju da rade vozači u Bosni i Hercegovini pošto je kod nas zemlji prosječna plata skoro ista kao u Srbiji – 472 eura, ali je benzin jeftiniji, pa je za pun rezervoar potrebno 58,5 eura. To znači da za 50 litara goriva Bosanci i Hercegovci rade nešto manje od 22 sata.

Gorivo u Hrvatskoj je najskuplje među zemljama bivše Jugoslavije, pa je za tankovanje “do vrha” u ovoj zemlji potrebno 70,5 eura. Ipak, sa prosječnom plaćom od 886 eura, odnosno satnicom od 5 eura, naši zapadni susjedi mogu da napune svoje automobile za 14 sati rada, odnosno malo manje od dva radna dana.

Najbolje su prošli građani Slovenije koji imaju najveće prosječne plaće – 1.113 eura, pa za pun rezervoar (66,5 eura) moraju na poslu da provedu nešto više od 10 sati.

U znatno boljoj poziciji su vozači u Njemačkoj u kojoj je prosječna cijena goriva 1,43 eura, a prosječna plaća 1.870 eura. Matematika je jasna – za pun rezervoar moraju da izdvoje 71,5 eura, a to znači da bi trebalo da rade 6,7 sati, odnosno manje od jednog radnog dana.