Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

USPJEŠNA PRIČA

Krenuo kao magaciner, danas vlasnik kompanije za proizvodnju namještaja

Savo Joksimovic

Njegova kompanija “Eurosag” sada planira nabavku mašina koje će ubrzati proizvodnju i kvalitet izrade

Nakon što je devedesete proveo u Italiji, Savo Joksimović se odlučio vratiti u BiH i pokrenuti posao u proizvodnji namještaja. Povezao se sa ulagačima iz dijaspore, te je zahvaljujući svojim poslovnim vezama osigurao i prve prilike za izvoz svog proizvoda. Uprkos pandemiji i stagnaciji tržišta, njegova priča budi nadu u oporavak domaće ekonomije.

“Rođen sam i svoju mladost sam proveo u Brezi. Prvu stipendiju sam dobio od Unioninvesta, a prilike u Jugoslaviji su me nagnale da 1991. godine odem kod brata u Italiju, gdje ću narednih 12 godina raditi na izradi sajamskih štandova, postavki modnih revija, opremanju banaka i prodavnica. Počeo sam kao magaciner, zatim nastavio na montaži postavki i štandova. Ubrzo ću postati i rukovodilac radova, gdje sam imao i po 70 ljudi u svojoj odgovornosti”, Savo nam prepričava svoj put.

Ubrzan tempo života i stalni prekovremeni rad navele su ga da razmišlja o povratku, te stvaranju nekog mirnijeg ritma života u rodnoj grudi. Povratak nije bio lagan.

“U početku smo se bavili uvozom i prodajom obuće iz Italije, ali smo onda prepoznali priliku i našli svoj prostor na tržištu u proizvodnji namještaja po mjeri. Tu imaš šansu da uneseš vlastite ideje, mogućnosti izvoza i izlaska na strana tržišta su dobre. Povezao sam se sa našim ljudima u dijaspori, krenuo je posao, već u septembru 2019. smo odradili prvi izvoz za Italiju. Kasnije nam se otvorila i Švicarska”, dodaje Joksimović.

Njegova kompanija “Eurosag” sada planira nabavku mašina koje će ubrzati proizvodnju i kvalitet izrade.

“Pandemija COVID-19 je donijela velike izazove, ali mi se borimo. Proizvodnja je jako zahtjevna grana, ali ima i svoje prednosti. U saradnji sa proizvođačima profilne iverice iz Italije, uspjeli smo napraviti jedinstvene proizvode na tržištu BiH. Posebno smo ponosni na našu liniju kuhinja. Sada, kada smo stekli povjerenje i na našem, ali i na međunarodnom tržištu, imam razloga biti optimističan”, napominje Joksimović.

“Eurosag” je uzeo učešće u programu tehničke obuke USAID Projekta “Diaspora Invest” na polju upravljanja, prodaje i komunikacija. Ovaj Projekat je realizirao 4 webinara, ali i Trening prodaje i komunikacija za mala i srednja preduzeća, sredinom ovog mjeseca. Joksimović ističe važnost ulaganja u edukaciju kadrova.

“Uvijek želimo unijeti sebe, kreativnost i upornost u naš proizvod. Zbog toga, mi ostajemo pri svojim planovima, uprkos svemu kroz šta je naša ekonomija prošla u posljednjih par mjeseci. Važno je da se umanji ‘crno tržište’ u industriji namještaja, ohrabre firme koje posluju regularno i stvore uslovi da poslujemo konkurentno. Samo zajedno i odgovorno možemo mijenjati stanje. Nadam se da će moja priča ohrabriti mlade ljude da se okrenu ovom sektoru i pronađu svoje šanse tu”, poručio je Joksimović.