"Generacijski" projekt

Počinje odabir izvođača radova za tunel Prenj, stiglo osam ponuda

tunel vranduk 4 (1)

“Tražit ćemo da rok za završetak radova i trajanje ugovora bude pet godina kako bi imali prostora završiti kompletan koridor u 2028. godini”, kazao je Voloder

Rok za prijavu zainteresiranih kompanija za izvođenje radova na izgradnji tunela Prenj istekao je u ponedjeljak, a na konkurs je pristiglo ukupno osam ponuda, i to od tri kompanije iz Turske, dvije iz Kine, jedne kompanije iz Indije i od dva konzorcija iz Turske i Koreje.

Rok za dostavljanje ponuda bio je prolongiran za 15 dana nakon što je došao velik broj upita za pojašnjenje tenderske dokumentacije.

Direktor JP Autoceste FBiH Elmedin Voloder istaknuo je da danas počinje procedura izbora izvođača radova za izgradnju tunela Prenj koji je ključni objekt za završetak cijelog koridora Vc, saopćeno je iz Autocesta FBiH.

“Veliki je izazov sudjelovati u realizaciji ovakvog projekta za kojeg mnogi kažu da se može nazvati generacijskim. S obzirom na dobru pripremu projekta i urađene predradnje, vjerujem da ćemo odabrati pouzdanog izvođača radova koji će odnosom iskustva i vještina u radu stručno i profesionalno izvršiti sve predviđene radove u očekivanoj dinamici. Tražit ćemo da rok za završetak radova i trajanje ugovora bude pet godina kako bi imali prostora završiti kompletan koridor u 2028. godini”, kazao je Voloder.

Tunel Prenj bit će dug 10.450 metara. Istovremeno će se raditi dvije tunelske cijevi s po dvije trake u kojima će se promet odvijati jednosmjerno za svaki pravac. Osim tunela Prenj, ova dionica podrazumijeva pristup sjevernom i južnom portalu tunela, pa se ukupna dužina dionice koja će se graditi povećava na 12 kilometara.

Nakon pregleda pristiglih prijava i sagledavanja svih detalja vezanih za tehničke i finansijske pojedinosti u odnosu na tenderom propisane kriterije završit će se postupak pretkvalifikacija, odnosno napravit će se uža lista ponuđača koji ispunjavaju uvjete i prolaze u narednu fazu tendera.

Druga faza podrazumijeva dostavljanje finansijskih ponuda pretkvalificiranih ponuđača.

S obzirom na to da su do sada urađena brojna ispitivanja i studije ne očekuju se veće poteškoće prilikom realizacije ovog projekta. Na prvoj trećini dionice od Konjica prema Mostaru nešto su lošiji uvjeti iskopa tunela i može se očekivati jedan do dva rasjeda dok ostatak dvije trećine prema Mostaru uglavnom se očekuje čvrsta stijena.

Za realizaciju projekta angažirani su iskusni inženjeri iz Austrije i Slovenije za sve oblasti tunelogradnje i sigurnosti. Naglašena je zadaća svih sudionika u realizaciji ugovora s ciljem sigurnosti budućih sudionika u prometu. Važeći standardi za ovaj tunel propisani su europskim standardima i normama.

“Za malo više od godinu dana otkako sam na čelu JP Autoceste FBiH pokrenuli smo značajne aktivnosti, tako da ćemo u tekućoj i narednoj godini imati osam novih ugovora u vrijednosti od tri milijarde eura za novih preko 80 kilometara autoceste. Bez potpune podrške Vlade Federacije BiH, posebno premijera Novalića kao i Parlamenta FBiH ne bi mogli za ovako kratko vrijeme pokrenuti ovaj broj ugovora”, naglasio je Voloder.