Biznis

poskupljenja

Promjena cijena u njemačkim supermarketima: Evo koliko će uskoro koštati mliječni proizvodi

22/04/2022

Heuser objašnjava da proizvođači moraju računati s porastom troškova proizvodnje. Osim toga, gomilanje hrane od strane potrošača bi pogoršalo situaciju jer to ima veliku ulogu u poskupljenju, objasnio je stručnjak

Mliječne firme u Njemačkoj pripremaju potrošače za sljedeće poskupljenje. Nakon što su Aldi, Lidl, Penny, Netto, Norma i drugi diskonti već podigli cijenu maslaca i mlijeka, to bi se uskoro moglo ponoviti.

“Na kupce je prebačen samo dio poskupljenja”, rekao je u razgovoru za “Handelsblatt” glavni direktor udruge mliječne industrije Eckhard Heuser. Stručnjak predviđa da bi cijene mogle porasti najkasnije do ljeta, prenosi magazin Fenix.

“Litra mlijeka će biti definitivno više od jednog eura”, procjenjuje Heuser. Kad je maslac u pitanju, po pakiranju se očekuje poskupljenje od deset centi više.

U najboljem slučaju, kupci trenutno plaćaju 88 centi za litru UHT mlijeka. Jeftinija je samo verzija s malo masti od 80 centi. Ako želite uštedjeti, trebali biste se informirati o aktualnim akcijskim ponudama. Po svemu sudeći, cijena će ove godine porasti na 1,05 eura. Jeftinije UHT mlijeko (1,5 posto masti) moglo bi se izjednačiti na 99 centi.

Litra organskog svježeg mlijeka trenutno košta od 1,15 eura. Stoga bi za taj proizvod bilo moguće prilagođavanje cijene do 1,30 eura.

Za maslac njemačke marke potrošači trenutno moraju platiti 2,09 eura. Ako cijena poraste za 10 centi, početna cijena od ljeta može biti 2,19 eura. Popularni irski maslac koštao bi 2,69 eura, a diskonti bi organski maslac naplaćivali 2,79 eura.

Jeftiniji bi bio samo maslac za mazanje u plastičnoj ambalaži. U Aldi, Lidl, Penny and Co cijena je trenutno 1,79 eura. Malo je vjerojatno da će granica od 2 eura biti probijena 2022. godine.

Potrošači bi prvi put morali platiti više od 30 centi za najjeftiniji jogurt u šalici. Voćni jogurt mogao bi skočiti na 40 centi. Šlag i vrhnje tada bi koštali preko 70 centi. Quark bi koštao preko 90 centi.

Zašto sada rastu cijene mlijeka, maslaca i jogurta?

Heuser objašnjava da proizvođači moraju računati s porastom troškova proizvodnje. Osim toga, gomilanje hrane od strane potrošača bi pogoršalo situaciju jer to ima veliku ulogu u poskupljenju, objasnio je stručnjak.

“Potrošači zamrzavaju maslac i opskrbljuju se UHT mlijekom.”

No gomilaju zalihe i sami proizvođači hrane.

“Spremaju više zaliha mlijeka, maslaca i sira kako bi ih uvijek mogli isporučiti.” To je već dovelo do relativno snažnog povećanja cijena. Eksplozija cijena očekuje se i za kakao, slatka peciva, kolače, čokoladu , pa čak i kod proizvoda od kave, ako poskupi mlijeko.

Supermarketi više ne pregovaraju unaprijed – cijene se automatski prilagođavaju.

Prethodnih godina mljekare su svakih šest mjeseci dogovarale cijene s trgovcima. To više nije slučaj. Prema riječima Heusera, sada se koriste “tekući ugovori”.

“Sada se cijene automatski prilagođavaju – gore ili dolje.”

Stvaranje zaliha nije potrebno. Na kraju, donosi samo frustraciju potrošača i rast cijena.

Prema istraživanju FOCUS Onlinea, mlijeko je jedna od tri najprodavanije namirnice u Aldiju, Lidlu, Reweu, Edeki i Pennyju. Stoga je važno da supermarketi i diskonti imaju u ponudi mlijeko, maslac i druge mliječne proizvode po niskim cijenama.

Potrošači bi stoga mogli češće naići na kratkoročne popuste. Najbolji primjer: trenutačno jedva da postoji trgovac koji ne nudi markirani maslac za manje od dva eura. Trenutno postoje i “pristojne” cijene za vrhnje i jogurt.

To je još jedan razlog zašto je važno obratiti pažnju na reklame, iskoristiti bonove ili koristiti aplikacije diskonta i supermarketa.

Komentari

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana.