RS gradi više cesta od FBiH, za ovu godinu najavljuju izgradnju četiri dionice autoputa

autoput

Zbog političkih nesuglasica u Federaciji BiH (FBiH) u proteklim je godinama stagnirala izgradnja autocesta kao i drugih puteva, dok je Republika Srpska (RS) u ovom segmentu infrastrukturnih ulaganja postigla više. Također, u ovoj godini planiraju izgradnju četiri nove dionice autocesta: Banja Luka – Prnjavor, Banja Luka – Mliništa, Banja Luka – Prijedor – Novi Grad, te spajanje dionice Doboj-Prnjavor sa gradom Dobojem.

Kako su za Fokus.ba istakli iz preduzeća Autoputevi RS tokom prošle godine u ovom entitetu je izgrađeno 10 kilometara autoputa i to na pravcu od Mahovljana do Drugovića.

“Riječ je o dijelu dionice autoputa ‘9. januar’ Banja Luka – Doboj, na pravcu Banja Luka – Prnjavor, koji je u upotrebi od 1. oktobra 2017. godine. Sa tih 10 kilometara, mreža autoputeva u RS-u danas broji nešto preko 80 kilometara, a do sredine 2018. godine, taj broj će premašiti 100 kilometara, budući da se očekuje završetak kompletne dionice Banja Luka – Prnjavor”, naveli su iz preduzeća Autoputevi RS.

U ovom entitetu uskoro će raspisati javni poziv za dostavljanjlje ponuda za izgradnju prvih kilometara autoputa na Koridoru 5C. Radi se o saobraćajnici, dugoj nešto preko 6 kilometara, koja će spajati već izgrađenu dionicu autoputa ‘9. januar’ Doboj-Prnjavor sa gradom Dobojem.

U planu je, takođe, realizacija nekoliko projekata, dogovorenih sa kineskim partnerima, među kojima su izgradnja autoputa Banja Luka – Mliništa i Banja Luka – Prijedor-Novi Grad.

“Pored autoputa na Koridoru 5C, JP Autoputevi RS očekuje da će 2018. godina biti i godina konačnog početka izgradnje mosta preko rijeke Save kod Gradiške, kojim bi se autoput E 661 Gradiška – Banja Luka povezao sa panevropskim koridorom H i autoputem Beograd – Zagreb. Most je zajednički projekat Republike Srpske, odnosno BiH i Hrvatske, a sa hrvatskom stranom manje-više usaglašena su sva tehnička pitanja, neophodna za raspisivanje tendera. Tokom naredne godine slijedi izrada planske i studijske dokumentacije za autoput na pravcu od Brčkog preko Bijeljine do granice sa Srbijom, kao i za brzi put na relaciji Bijeljina-Zvornik-Han Pijesak-Sokolac”, istakli su iz preduzeća Autoputevi RS.

Novi projekti trebali bi biti finansirani rastom akciza u tekućoj godini, odnosno poskupljenjem goriva.

“Kao što je poznato, već po usvajanju pomenutog seta zakona, potpisan je kreditni sporazum sa EBRD-om za izgradnju dionice autoputa na Koridoru 5C, a stvoren je i prostor za pregovore sa drugim finansijskim institucijama o kreditiranju drugih projekata”, naveli su iz Autoputeva RS.