Biznis

Novi vizuelni identitet Galenike

Tradicija upakovana u novo ruho sa misijom posvećenosti ljudima i njihovom zdravlju

02/08/2021

Galenika ima intenciju zadržati stare potrošače koji su tradicionalno vezani za sam brend i naše proizvode, ali želimo pridobiti i novije generacije

Za Business magazine govori Ricardo Vian Marques, generalni direktor kompanije Galenika. Vian Marques posjeduje bogato iskustvo u farmaceutskoj industriji, a prethodnih 15 godina je na pozicijama u brazilskoj NC grupi bio odgovoran za različita područja razvoja korporativnog poslovanja, dok nije prihvatio izazov da se pridruži timu Galenike u Srbiji 2017. godine.

Ljudima u Bosni i Hercegovini veoma dobro poznata farmaceutska kompanija Galenika, prošla je proces akvizicije od strane brazilske NC grupe prije tri i po godine. Šta se promijenilo od tada i kako je brazilska kompanija doprinijela poslovanju Galenike?

Galenika je u suštini ostala ista kompanija koje se potrošači u BiH sjećaju iz perioda od prije 30 ili 40 godina. Tačno je da se desila akvizicija Galenike i za NC Grupu to je bila najvažnija akvizicija u Evropi, a grupa obuhvata i našu sestrinsku kompaniju EMS koja je najveća farmaceutska kompanija u Brazilu i jedna od najvećih u cijeloj Latinskoj Americi. Ono što je bilo povod i osnova akvizicije Galenike je strateško partnerstvo, a kao rezultat toga, novi vlasnik je dobio lokalnu kompaniju visokog potencijala, sa veoma snažnim i pouzdanim brendom na koji smo izuzetno ponosni. Sa druge strane, Galenika je dobila jakog partnera za efikasan transfer tehnologije i znanja iz kompanije lidera kakav je EMS i taj proces uspješno traje već nekoliko godina. Međutim, Galenika je u svom lokalnom poslovanju ostala nezavisna kompanija. Ono što podrazumijeva veza sa novim vlasnikom u osnovi je strateška podrška i ulaganja. Možda su Brazil i Srbija gdje je sjedište Galenike geografski udaljeni, ali zajedno za narodima sa Balkana, pa i same BiH, dijelimo globalnu i lokalnu brigu o zdravlju i trudimo se da pružimo sigurnost pacijentima u svakom trenutku.

U periodu nakon tranzicije Galenike postignut je napredak u svim aspektima poslovanja, organizacije, ali i ljudskih resursa. Od 2019. godine držimo stabilno drugo mjesto u učešću na farmaceutskom tržištu Srbije, a sada želimo da napredujemo i u regionu, a tu mislim i na tržište BiH. Skok sa četvrte na drugu poziciju u Srbiji rezultat je nove strategije i ulaganja, mnogo rada i posvećenosti tima i u tom pravcu će ići naše poslovanje na svim tržištima regiona. Ovdje moram spomenuti da je naš tim bogatiji za regionalanu menadžericu za razvoj prodaje Almu Krilić-Hrapović, a u Bosni i Hercegovini naš tim vodi menadžer Naid Gubaljević. Galenika ulaže u ljude, pruža nova zaposlenja, te uz novi vizuelni identitet dolaze i novi eksperti iz svojih oblasti, a sve u svrhu da na svakom pojedinačnom tržištu poboljšamo poziciju koja bi onda u narednim godinama trebala samo rasti.

Galenika je nedavno predstavila novi vizuelni identitet koji ste već gore pomenuli, da li je ovo prekretnica u poslovanju?

Trendovi i potrošačke navike se vrtoglavo mijenjanju i prekretnice u poslovanju su neizbježne. Galenika ima intenciju zadržati stare potrošače koji su tradicionalno vezani za sam brend i naše proizvode, ali želimo pridobiti i novije generacije kako u cijelom regionu tako i na tržištu BiH. Shodno tome, uvođenje novog vizuelnog identiteta bio je prirodan nastavak na proces akvizicije, a sve u kladu sa sa modernom poslovnom vizijom kompanije. Galenikine nove boje reflektuju i dodatno naglašavaju naše vrijednosti – posvećenost ljudima i njihovom zdravlju. Novi slogan „Posvećeni ljudima, vjerni zdravlju” odražava našu misiju poslovanja i pravac kojim će kompanija koračati na tržištima regiona. Promjena vizuelnog identiteta bila je rezultat investicionog i transformacionog ciklusa koji je realizovan tokom prethodnih godina i koji je rezultirao modernizacijom kompanije i digitalizacijom poslovanja. Ove novine u Galenici predstavljaju novo uzbudljivo poslovno poglavlje tokom koga će kompanija nastaviti da jača strateška partnerstva i njeguje kvalitet, inovacije, integritet i solidarnost, koji su u današnje vrijeme posebno značajni. Novi vizuelni identitet svojom jednostavnošću donosi osvježenje u poslovanju kompanije, te želimo naglasiti da je to i dalje ista Galenika sa tradicijom dugom 76 godina, ali je sada u novom ruhu i poboljšana iskustvom sestrinske farmaceutske kompanije iz Brazila kao što je EMS.

Kakvi su rezultati na regionalnim tržištima, te koji su to planovi u poslovanju Galenike?

Moram da kažem da sam u današnjim okolnostima veoma zadovoljan dosadašnjim rezultatima. Naše regionalno prisustvo raste i to je direktan rezultat promjene kursa u poslovnoj strategiji i viziji kompanije. Rast prodaje u regionu u poslednje tri godine iznosi 32% i odnosi se na tržišta Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Sjeverne Makedonije, dok je Galenika aktivno prisutna i na 14 međunarodnih tržišta u EU, na Bliskom istoku i u Africi, gdje je izvoz povećan više nego dvostruko. Važan korak za nas bilo je osnivanje Galenike International u Mađarskoj – kancelarije koja će predstavljati naše središte za tržišta EU. Radimo i na daljem povećanju proizvodnje i prodaje kako na međunarodnom tržištu, tako i u BiH.

Povjerenje koje ljudi imaju u Galeniku i njen kvalitet je nešto što nas svakodnevno inspiriše. Da bismo zadržali ovako visok stepen povjerenja u kvalitet, uveli smo inovacije kroz investicije u novu proizvodnju, kvalitet i poslovne standarde, zatim razvoj naših zaposlenih i timova, širenje portfolija proizvoda, zaštitu životne sredine i održivost, digitalnu transformaciju u proizvodnji, kao i u korporativne odnose i marketing proizvoda. Sa primjenom principa digitalnog poslovanja i industrije 4.0 putem strateških investicija postigli smo neke važne ciljeve na putu ka održivom rastu Galenike kao konkurentne kompanije. Na primjer, Galenika je prva kompanija u regionu CIE koja je uvela SAP S4HANA Cloud, najnovije rješenje za planiranje resursa preduzeća (ERP) koje nudi SAP. To je definitivno jedan od najvećih skokova koje Galenika napravila od svog osnivanja. Ponosan sam što smo ovaj inovativni softver implementirali čak i prije kompanija na visoko razvijenim tržištima. Želimo da brzina i predanost koju je tim uložio u ovaj proces budu jasna ilustracija našeg odlučnog plana za budućnost i primjer cijeloj industriji.

U narednim godinama cilj nam je postati prepoznati kao kompanija koja donosi inovacije, kreira trendove i ne krije ambicije da ponovo s pravom stekne poziciju regionalnog lidera. Tim je veoma motivisan, a Galenika je trenutno u fazi gdje se mnogo toga pokreće i dešava istovremeno. Planiramo da takva dinamika bude dugoročna. Nastavit ćemo da istražujemo inovativne načine za promociju naših postojećih proizvoda i bićemo posvećeni značajnom rastu portfolija, registracijom i lansiranjem novih proizvoda svake godine. Ono što znam jeste da svi moramo da pronađemo način da poslovanje bude što uspješnije i da budemo odgovorni. Cilj nam je da generišemo vrijednost i podstaknemo pozitivne promjene kroz ulaganja, inovacije i podršku svim zainteresovanim stranama. To uključuje ambiciozne poslovne planove i snažnu podršku tržištima na kojima poslujemo.

Kakvo je vaše gledište na tržište Bosne i Hercegovine i šta potrošači mogu da očekuju u narednom periodu?

Tržište BiH ima veliki potencijal, ali sa sobom nosi i velike izazove zbog samih karakteristika tržišta u širem smislu. Galenika je uvijek bila omiljen brend među potrošačima u BiH i mi nikako ne želimo iznevjeriti njihova očekivanja. Regionalna tradicija brenda i kvalitet na koji su potrošači navikli u velikoj mjeri olakšaju naš posao. Imam veliko povjerenje u naš lokalni tim i njegov potencijal i brz, ali stabilan rast na putu da budemo i tržišni i regionalni lideri. Kao što sam već napomenuo, strateški gledano, Galenika je na putu ulaganja, modernizacije i rasta i želimo da građani BiH to znaju. Ponosimo se Galenikinom 76-godišnjom tradicijom i neuporedivom stručnošću, ali istovremeno smo 100% fokusirani na budućnost. Želimo da se pozicioniramo kao inovatori sa dugom tradicijom kvalitete na koju su ljudi navikli. Naše investicije će biti usmjerene na savremene potrebe tržišta i potrebe pacijenata i potrošača. Starije generacije potrošača jako dobro poznaju naše proizvode kao što su Jekoderm, Pantenol, Oligovit, Beviplex, ali moramo upoznati i mlađe s proizvodima koji su tradicionalno bili u kućnim apotekama njihovih mama i baka. Naime, mi ne dijelimo tržišta na mala i velika, siromašna i bogata, naša je misija jasna „Posvećeni ljudima, vjerni zdravlju“.

Važnost farmaceutske industrije za kompletno čovječanstvo i njena budućnost?

Kriza u kojoj se čitava zemaljska kugla našla u proteklih godinu dana zaisgurno je naglasila važnost farmaceutske industrije i inovacija koje ona donosi. Kovid je doveo u pitanje zdravlje svakog pojedinca, te su sve oči bile uprte u to kako će farmaceutska industrija sustizati tempo krize. Prvenstveno u fokusu farmacije je zdravlje pacijenata i potrošača i u tome se ogleda važnost same industrije, a uzmemo li u obzir i to da je to na svijetu jedna od najsnažnijih industrija, te da je od strateške važnosti za privredu svake države pojedinačno i s te strane vidimo njenu izuzetnu bitnost. Mi imamo standarde, procese i testiranja i ogromnu odgovornost prema ljudskom zdravlju. Uvođenje tehnologije u farmaciju mora da ide ruku pod ruku kako bi se dobili optimalni rezultati, a sve u korist pacijenata.

Farmaceustka industrija napreduje, ali moramo biti svjesni da se tržište mora kretati sa reakcije na prevenciju. Zato se budućnost farmacije odnosi na prihvatanje tehnologije i širu definiciju lijekova i liječenja, koja uključuje veliki fokus na prevenciju. Poenta je da će se sa novim izazovima i složenostima liječenja vizija budućnosti tradicionalne opcije mijenjati sa jedne tablete na mješavinu alata. To podrazumijeva nove protokole i terapije koji kombinuju uređaje i lijekove, genetiku i lijekove, biomehaniku i lijekove, zatim matične ćelije, itd.

Tehnologija ulazi u pore farmaceutske industrije i dozvolite mi da nabrojim samo nekoliko primjera koji bi mogli biti zanimljivi: automatizacija i digitalizacija lanaca snabdijevanja i interakcija s pacijentima; razvijaju se ispitivanja lijekova i kompjuterske simulacije organa što pokazuje da tehnologija u budućnosti može u potpunosti da zaobiđe in vivo kliničko testiranje i pri tome skrati i vrijeme i troškove, a takođe izbjegne testiranje na ljudima i životinjama i nuspojave na učesnike kliničkih testiranja; sve veća upotreba napredne analitike podataka i deep learning omogućiće farmaceutskoj industriji da efikasnije osmisli i sprovede klinička ispitivanja koja rezultiraju personalizovanijom terapijom koja je lakša i efikasnija za upotrebu.

Komentari

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana.